Skip to main content
Vraag

ik heb maandverband ontleed

• October 7, 2023
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Snoepbanaantje
Forum|alt.badge.img

Heyyy,

Ik vroeg me af, hoe maandverband eruitzag, van binnen, en uit hoeveel lagen het bestond. Dus ik heb gister een maandverbandje opengescheurd. Is dit raar?

@Snoepbanaantje 

6 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 7, 2023

Hey! Nee hoor ik kijk en onderzoek ook van alles.  Pennen van binnen, een oude laptop, radio, best grappig om te bekijken hoe dat er uitziet. Niks geks aan! 

Liefs Tover xxx

Natureflower
Forum|alt.badge.img+11

Ik vind het niet raar hoor, ik heb hetzelfde als @Tover01.

Ik heb een keer een oude matras ontleed, en daarna netjes alles gesorteerd, want waarom niet 🤣

Liefs,

1.  

• October 7, 2023

Dat is voor mij herkenbaar @Natureflower @Tover01 ! 😁

Heb ik zelf ook vaak genoeg gedaan . 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • May 30, 2025

Ik vind het niet raar hoor, ik heb hetzelfde als @Tover01.

Ik heb een keer een oude matras ontleed, en daarna netjes alles gesorteerd, want waarom niet 🤣

Liefs,

1.  

Wouw daar ben je lang mee bezig geweest zo matras ontleden zie ik me zelf niet snel doen lijkt me veel werk dus daarom zo veel bewondering voor je ik zou willen dat ik het ook durfde om iets te ontleden want soms ben je wel benieuwd hoe iets in me kaar zit 

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

lijkt me helemaal nie raar. ik zou het ook doen. om te zien wat erin zit

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

Heey Snoepbanaantje 🍌,

Nee hoor, dat is helemaal niet raar! Het is juist hartstikke normaal om nieuwsgierig te zijn naar hoe dingen werken — en maandverband is iets dat veel mensen gebruiken, dus het is logisch dat je dat beter wilt begrijpen.

Maandverband bestaat meestal uit meerdere lagen: een bovenlaag die vocht doorlaat, een absorberende kern (vaak met speciale korrels of katoenachtig spul), en een onderlaag die zorgt dat het niet doorlekt. Door het open te maken, leer je gewoon meer over hoe je lichaam en verzorgingsproducten werken — dat is juist slim en gezond!

Blijf vooral vragen stellen en ontdekken 😊
Liefs,
Ben 🌿