Ik heb longcovid en vind dat best moeilijk

  • 30 March 2023
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Badge

Hoi iedereen, ik ben een meisje van 13 jaar en ik heb sinds Januari 2022 longcovid. Ik had in December Corona gehad en in Februari  en ik heb nu (maart 2023) voor de derde keer Corona. Mijn klachten met longcovid zijn vooral hoofdpijn en vermoeidheid verder ben ik ook nog soms duizelig en ik vergeet dingen veel sneller. Longcovid hebben is voor mij best moeilijk want ik heb de eerste klas over moeten doen en het voelt alsof mijn vriendschap met mijn vrienden slechter is geworden. Behalve met een vriend (M). Ze is een hele goeie vriendin en ik wil vaak met haar afspreken alleen het lukt niet altijd door mijn hoofdpijn. Ik vergeet het ook soms om het aan haar te vragen door mijn vergeetachtigheid. Ik voel me daarom best schuldig al weet ik dat ik er niets aan kan doen voel ik me er nog steeds slecht over. Het gaat al veel beter met me sinds januari alleen ik heb nog steeds best veel last. Ik kan al 2 van de 4 lessen meedoen op school. Sporten lukt helaas nog niet maar ik ga wel al een keer per week naar de fysio. Nu ik voor de derde keer Corona heb ben ik best bang dat mijn longcovid erger gaat worden ik heb nu best veel hoofdpijn en ik slaap ook meerdere keren per dag.  Ik heb verder niet echt iets te vertellen maar ik ben benieuwd of iemand die ook longcovid heeft ook zoiets  heeft meegemaakt. En heeft misschien iemand tips? Sorry als het onoverzichtelijk is.


1 reactie

Reputatie 2
Badge

@halloikbenhier , Ik heb ook LongCovid. T is gwn echt kut! Ik heb dezelfde klachten als jou. Ik zit in gymnasium 4 en mn leven bestaat uit een paar uur school (ik volg niet alles), eten en slapen. Mn sociale leven is gwn helemaal weg :((( T is zelfs zo erg dat ik school gwn leuk vind worden, wat natuurlijk niet normaal is, want niemand vind school echt leuk. Ik ben ook iets van 3 maanden (nog niet zo heel lang geleden) best depressief geweest. Gelukkig geen zelfmoordneigingen. Ik probeer ermee te leven, maar I know, tis gwn echt kut. Ik heb geen oplossing ofzo hiervoor. Probeer door te gaan met je leven en probeer het positief te houden, en dat is echt lastig, ik weet er alles van. Als je hierover wil praten, voel je vrij om hierop een antwoord te geven <3

Groetjes, Loetje

Reageer