Skip to main content

Hallo ik ben Calzki, ben 14 jaar en weeg 54,9 kilo en ben 168 cm lang ik fiets elke dag naar school is een halfuur heen en terug 

En laat me hond uit en doe soms cardio alleen als ik in de ochtend in de spiegel kijk zie er niet zo dun uit als me vrienden en ik maak me zorgen of ik nog wel eruit kom te zien als me vrienden ik zit vgm nog in de groei maar ik weet niet of het goed komt kan iemand me helpen

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 

Ik heb even je bmi gecheckt. Deze is prima. De verhouding gewicht, lengte is dus heel normaal. Je bent niet te dik. Probeer deze negatieve zelfbeelden te onderdrukken en het van een andere kant te bekijken. Met 14 ben je ook zeker nog in de groei. Je wordt waarschijnlijk nog langer en waarschijnlijk ook gwn wat breder. Je zult ook gerust nog aankomen, maar dat is heel normaal op deze leeftijd. Volgens mij beweeg je genoeg, zo te horen. Dus ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken.


ooh oke bedankt voor de feedback

 


hoi

Normaal is een 14 jarige 50 kilo. 5 kilo meer is dus niet bepaald “dik” vergeleken met het gemiddelde. toen ik 14 was was ik 50 kilo en 160 cm, maar jij bent wat langer, waardoor je ook zwaarder bent, het is dus normaal en je bent eigenlijk erg gezond kwa gewicht 


Ik weeg nu trouwens 53,8 omdat ik ben gaan hardlopen

maar na een week ben ik ermee gestopt 


Maar jullie hebben gelijk ik zit in de groei en als ik hetzelfde blijf kom ik ook niet zo snel aan en ik weeg elke week om te letten op me gewicht


Reageer