Skip to main content

Ik ben een meisje van 14. Ik heb een best wel stevige bouw, om eerlijk te zijn. 

Ik ga elke Woensdag naar kickboxen en ga ongeveer 3 dagen in de week naar de fitness, maar alsnog voel ik me te dik.

M’n moeder die maakt regelmatig grappen over mijn eetgewoonten en mijn gewicht. Mijn vader doet het ook regelmatig. Hierdoor voel ik me juist mega onzeker.

Vroeger was ik op het randje van overgewicht, maar dat was vroeger, dus da’s niet echt belangrijk.

Voordat mijn broer en ik naar de fitness gingen, klaagde mijn vader altijd over hoe dik m’n broer is. Hij is een beetje stevig, maar dat over je zoon zeggen is ook niet oke, toch?

Ik ben de laatste 2 weken niet naar de fitness of kickboxen geweest omdat ik drukke weken had o. a mijn verjaardag en de afsluiting van m’n naschoolse kunstklas. Ik voel me hierdoor schuldig over.

Wat is je gewicht en je lengte? Dan kan je BMI berekend worden. Dat is niet volledig betrouwbaar, maar het geeft wel een goede indicatie of je eerder te dun of te dik bent, of dat je gewoon een normaal en gezond gewicht hebt.


-onnodige quote verwijderd-

Ik heb gekeken. M’n gewicht is 56,9 kg en m’n lengte is ongeveer 1.71 m. Het gaf een BMI aan van 19.45. Volgens het Voedingscentrum is dat gezond :]

Nog bedankt voor de tip <3


Dat is helemaal goed hoor! Maak je echt geen zorgen dat je te dik bent, je gewicht is helemaal goed en je zit zelfs eerder richting de kant van ondergewicht dan overgewicht. Verder sport je ook voldoende en je eet neem ik aan ook gewoon gezond. Als ze dat soort opmerkingen blijven maken, zou ik tegen ze zeggen dat je dat vervelend vindt, want het is natuurlijk niet leuk om zoiets te horen en al helemaal niet als het nergens op slaat.


hoi ik ben zelf 17 jaar en ik hoor heel veel dat ik heel dun ben en een gras sprietje ben en ik zeg je heel eerlijk je ben kwa gewicht en lengte precies het zelfde en ik zit nu al meer dan een paar maanden in de sport school en ik kom niet aan dus maak je geen zorgen en bekijk je zelf hoe je je mooi vind en geef eigenlijk geen fuck wat mensen zeggen want dat maakt je onzeker maar zorgt wel voor zelf vertrouwen vind ik zelf en om dat hun dit doen is omdat ze of jaloers zijn of onzeker zijn over hun zelf

groeten Thatboy <3


Reageer