Skip to main content

Nou het is laat en m'n hoofd zit helemaal vol dus ik ga maar schrijven, ik denk dat ik een eetprobleem heb. Ik ben zwaarder en ben daar ook heel m'n leven me gepest dus t is voor mij al sinds groep 6 ofz dieeten, sporten whatever. Maar de afgelopen paar jaar wordt het steeds erger, 2 jaar geleden was er een tijd dat ik niks at en heel snel afviel maar veel bijwerking had. Ik werd weer beter en alle kilo's die eraf waren gekomen kwamen dubbel terug. Sinds juli was ik weer begonnen met sporten en minder eten maar de laatste tijd eet ik best weinig en verbrand ik meer calorieën dan dat ik eet. Ik zit eraan te denken om gwn voor een paar dagen te vasten want ik wil gewoon heel graag dun zijn en op een gezonde manier afvallen duurt het te lang voor mij. Maar hey is mentaal zo vermoeiend om de HELE dag door te denken aan je lichaam en wat je eet. Ik voel me ook altijd zo schuldig na een maaltijd terwijl daar helemaal niks mis mee is want eten heb je nodig om te leven. Ik ben bang dat ik een eetstoornis heb.

Dat is erg vervelend,  ik zou contact opnemen met de huisarts/dietist!

Ik kan je niet helpen.

Geef mij gerust een update over een paar dagen!


Hey @Flwrpwr,

Vervelend dat je gepest wordt doordat je zwaarder bent! Als je wilt afvallen doe je dat het beste door gezond te eten, niet door minder te eten.

Je kan het erover hebben met bijv. je mentor of een ander vertrouwenspersoon.

Groetjes, @Monkeyboy08


Hoi!

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Anne - De Kindertelefoon


Reageer