Vraag

Ik heb de drang om meer af te vallen

  • 25 December 2020
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Badge

Hoi! 
Ik ben B…. en ben 13 jaar oud. Ik heb de eetstoornis Arfid en dat is dat je heel selectief eet ik heb die eetstoornis nu al ongeveer 4/3 jaar alleen omdat ik natuurlijk ook ouder word ga je meer denken over je lichaam. Ik weeg nu ongeveer 35.9 kg en ben 1.71 cm lang denk. Alleen ik weet heel goed dat ik te licht ben voor mijn lengte en leeftijd alleen ik zie dat niet want wat ik nu dus zie alleen maar ik een klein beetje een buikje terwijl mensen om mij heen zeggen dat ik super dus ben. Ik was eerst ongeveer 37 kg en toen was ik veel afgevallen weer ik was toen 34 kg waardoor mijn moeder iedere keer eten voor mij maakte waardoor ze ook wist dat ik ging eten dus toen woog ik weer 36.9. Ik ben dus nu in 2 weken tijd 1 kg afgevallen en merk helemaal niks dus ik heb drang om meer af te vallen. Vandaag was mijn moeder en vader de heledag niet thuis waardoor ik de heledag niks heb gegeten. En ik denk dat ik misschien anorexia heb die gedachten heb ik nu al ongeveer 4 maanden want daardoor was ik eerst ook zo afgevallen. Alleen ik loop er nu al heel lang mee rond en ik durf het tegen niemand te zeggen dus wat moet ik nu doen!? Heeft iemand tips voor mij? Want ik ben een hele slechte prater tegen iedereen en dat vind ik in dit geval heel erg stom. 
 

groetjes van B....


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi,

Je denkt miss dat je een buikje hebt, maar als je BMI 12.3 is ben je niet gezond bezig, er is namelijk ook een manier om dun te zijn zonder dat je jezelf dood maakt, je lichaam heeft eten nodig hoor. Hier wat ideeën om bij te komen zonder dik te zijn.
 

1. meer eiwitten eten. Dit bevordert de weefselopbouw en herstel. Als je je spieren traint dan beschadig je ze een beetje voor je ze kunt vergroten. zie voor meer info mijn volgende stukjes. 

2. Er zijn verschillende sporten die je kunt doen. Als je er niet voor wilt betalen dan kun je een intervaltraining doen. Dit bevordert de ontwikkeling van de bovenbenen goed. Ook kun je flink eind gaan fietsen en het liefst op plekken waar je flink veel kracht moet zetten op je benen. 

3. Wil je er wel voor betalen dan heb je al veel meer opties. Voetbal, hockey, volleybal, Squatten, zwemmen. Dit zijn maar een aantal sporten waarbij je je bovenbenen veel belast. Er zijn er natuurlijk nog veel meer. 

4. Mocht je last krijgen van je bovem, ga dan gewoon door tot je je grens voelt. Dit betekent dat je je benen aan het trainen bent. Wat er precies gebeurt in je benen is dat je je spieren een klein beetje aan het overbelaste bent waardoor ze beschadigen. Daardoor gaan je spieren herstellen en daardoor krijg je dus dat je spieren groeien. Neem dus ook altijd voldoende hersteltijd zodat je zeker weet dat je goed hersteld bent want anders ga je jezelf overbelaste. 

5. en verder doe iets wat je leuk vind anders hou je het nooit vol. ;)

Hier wat ideeën, het is voor je bovenbeen, maar je kan ook met zwemmen grotere schouders krijgen, dus het maakt niks uit, in simpelere woorden, ga bewegen. En met dat je sport wil je ook meer gaan eten, niks eten is geen goede manier om af te vallen, succes.

 

-flopflop13🔴⚪️🔴
 

Hoi 

Vind jij je zelf dik ?? 
Meeste mensen met anorexia vinden zichzelf altijd te dik en willen steeds meer en meer afvallen en zijn alleen maar met eten bezig . Is dit bij jou het geval ? Dan moet je hulp zoeken . 
Ik kan op basis wat jij zegt niet achterhalen of je de ziekte hebt. Ga desnoods naar een huisarts 

Je kan de kindertelefoon GRATIS bellen en chatten misschien lucht dat op. 
 

Badge

Hoi, ik heb ook Arfid en ik loop tegen hetzelfde aan.  Ik weeg ongeveer hetzelfde en ook tegen mij zegt iedereen dat ik veel te dun ben. Ik heb dezelfde gedachte over dik zijn en ik heb een laag zelfbeeld. Dit helpt mij:

1. 6 minuten dagboek bijhouden, elke ochtend wat korte vragen beantwoorden over positieve dingen zodat je positiever gaat denken.

2. Eetschema. Ik heb een heel schema zodat ik weet hoeveel ik binnenkrijg, ik heb dit gedaan met een diëtiste.

3. Als ik moeite heb met eten ga ik soms voor de tv zitten als afleiding of ik probeer met een timer binnen een bepaalde tijd te eten.

4. Als ik gedachtes heb dat ik mezelf te dik vind, ga ik vaak nadenken over de negatieve gevolgen van afvallen. Ik ben een paar weken opgenomen in het ziekenhuis omdat ik heel dun was en dat wil ik nooit meer! Ook is het niet goed voor je organen enz. 

Hopelijk heb je wat aan deze tips! Ik wens je veel succes!!

 

Gr L

Reageer