Vraag

ik heb al bijna 3 weken geen normaal avondeten meer gehad

  • 1 January 2023
  • 7 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 7

hoi, ik heb al bijna 3 weken geen normaal avond eten meer gehad. dit houd in dat ik al bijna 3 weken elke avond friet eet. mijn ouders willen niks anders maar ik vind het goor. kan ik er misschien voor zorgen dat ik normaal en gezond eten krijg? want ik ben in 2 en een halve week tijd bijna 10 kilo zwaarder geworden. ik vind dit echt niet fijn. heeft iemand tips?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dat is echt ongezond. Waarom willen je ouders niks anders dan? Misschien kun je wat recepten uitzoeken en ze die laten zien? Als je op google zoekt op ‘goedkoop gezond eten’ kom je genoeg dingen tegen.

Ik zou dit gewoon eerlijk zeggen tegen je ouders.

Het is jouw lichaam en jij bepaalt wat gezond is voor jezelf. Je kunt je ouders vragen of ze gevarieerder willen koken en aanbieden om zelf boodschappen voor ze te doen. Als geld een probleem voor ze is zou de voedselbank een uitkomst kunnen zijn als ze daarvoor in aanmerking komen. Succes en hoop dat je ze kunt overtuigen. 😉👍

Reputatie 7
Badge +15

Ah, wat vervelend! 
het lijkt mij na 3 weken ook niet neer lekker! 
gaan jullie naar de MC-donnalds ? Dan kan je altijd gaan voor een salade ipv friet ( alsss je mag kiezen….) 

 

ten 2e zou ik ( van bijvoorbeeld je zakgeld een salade, of soep of wrap, ofzo kopen, dan eet je dat zelf op) ideetje? 
 

als het nodig is kan je ook altijd ( als je in amerking komt() naar de voedselbank? Tip? 
 

en vertel het bijvoorbeeld je mentor! Die kan altijd wel iets helpen?!!! 
 

groetjes 

en sterkt 

Mij_Niet_Gezien 

 

 

 

ps. Happy new year, en de beste wensen,!

 

pps. Houd ons op de hoogte! Wij kunnen altijd helpen met bijv tips, of bel of chett met de KT 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Wat apart, als je heel je leven normaal eet en zo ineens 3 weken patat?

Het lijkt me handig om een andere volwassene hiervan op de hoogte te houden, bijv. een mentor die je kan helpen. Je ouders zijn er verantwoordelijk voor dat je een gezonde levensstijl doorgaat en al het is te zot voor woorden dat ze je niks anders dan patat laten eten. 10 kilo in 2 ½ week is ook erg abnormaal.

Dus, als je ouders je zo met gebrek aan gezondheid opvoeden en je je daardoor ook nog eens slecht over voelt, wees niet bang om hulp in te schakelen.

Reputatie 7
Badge +9

Ja ik kan je helpen, leer koken en vraag om naar de winkel te gaan om wat groentes te kopen en die dan koken bakken of maak je eigen groente schotel, bouw je eigen gerecht en als dat niet kan zou ik gewoon kijken of je vaker bij andere vrienden kan eten ik neem aan dat zij niet elke dag friet eten.

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @eenautistischkindje

Dit is inderdaad niet normaal en erg ongezond. In 2,5 week bijna 10 kilo zwaarder is niet zo goed voor je lichaam. Je hebt als mens en zeker als puber (ik haat dat woord maar oke) verschillende en genoeg voedingsstoffen nodig om  gezond en goed te functioneren en te groeien en 3 weken elke avond  patat eten is dan niet zo goed. Raar dat je ouders dat willen. 

Maar goed, je zou aan je ouders kunnen vragen of je zelf mag koken en boodschappen doen. Je kan ook van je zakgeld gezonder eten kopen. 

In dit topic staan heel veel recepten: 

xx Eenmeisje004 

Reageer