Vraag

Ik heb 1 nier en ik weet niet of ik het aan mn klas moet vertellen.

  • 10 June 2022
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Badge

Uhm… haii

Ik ben nieuw hier en heb net paar berichten van anderen gelezen en ik zag dat iedereen echt heel aardig tegen elkaar is en goed elkaars vragen beantwoorden <3

Dus ik dacht dat jullie mij heel misschien ook met mijn probleem konden helpen (hoop ik, en bedankt als je dat zou willen).

Ik heb dus 1 nier, de meeste mensen hebben er 2 (ja dat weet iedereen denk ik/ hoop ik). Het klinkt misschien als iets van ow maar dat maakt toch helemaal niets uit, ja 1 nier, je kunt er mee leven.

Maar mijn probleem is dus dat ik niet weet of ik het volgend jaar aan iedereen in mn klas moet gaan vertellen (of juist nu). Ik zit nu dus in groep 8 en ik ga dus volgend jaar naar de middelbare. Ik zit dus nu al een half jaar te beslissen of ik het moet vertellen aan de kinderen die volgend jaar bij me in de klas zitten. Maar 2 kinderen die nu bij me in de klas zitten zitten volgend jaar ook bij me in de klas, dus ik kan het nu ook gewoon vertellen, maar dan denk ik dat hun gaan denken dat ik jaren tegen hun heb gelogen over wie ik ben en we zitten nu dus in groep 8 en over 3 weken gaan we op kamp en OW IK WEET HET NIET. 

Maar dan zal je denken, je kunt het ook niet vertellen. WAT ALS IK OP DE MIDDELBARE DAN VERKERING MET IEMAND KRIJG OFZO. DIE ZOU DAN DENKEN DAT IK DE HELE TIJD TEGEN HEM/HAAR/DIE/HUN HEB GELOGEN!! 

Dus ik zit er nog steeds mee, al sinds ik weet dat ik soort van anders ben dan de rest van mijn klas en ik weet het nog steeds niet of ik het moet vertellen of niet…

Maar bedankt voor het lezen <3 de tekst is een beetje lang… sorry

Maar uhm.. nog eens bedankt en bedankt als je me wilt helpen en stuff :)


4 reacties

Badge

hee,

Ik denk dat het mensen oprecht niet uitmaakt of je nou 1 of 2 nieren hebt, want ik bedoel het is niet per se iets wat jou als persoon heel anders maakt ofzo. Ik denk dat als je naar de middelbare school gaat en je krijgt nieuwe vrienden dat het hun niet echt uit maakt en dat je dus ook niet per se klassikaal aan het begin van het schooljaar hoeft te zeggen dat je maar 1 nier hebt want het verandert jou als persoon/klasgenoot/vriend(in) niet. En je kunt dan gewoon opgegeven moment een keer aan je vrienden ofzo vertellen dat je maar 1 nier hebt en ik denk niet dat ze dan boos worden omdat je dat niet eerder hebt gezegd want het verandert jou niet, ik denk dat ze het eerder interessant vinden dan dat ze boos zullen zijn omdat je 'gelogen' hebt.

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb

x

Reputatie 3
Badge +2

Hey, 

 

Je hoeft het echt niet perse te vertellen. De hoeveelheid nieren die je hebt gaat anderen niet zo veel aan, en ik weet zeker dat als je een partner krijgt, dat die zich echt niet voorgelogen gaat voelen als die er achter komt dat je een orgaan minder hebt dan die had verwacht. Het is niet veel meer dan een interessant feitje over jou, de meeste mensen op de middelbare vinden het niet zo’n boeiende zaak :) Ik spreek uit ervaring! 

Rustig aan man. Niks aan de hand. Hoeveel nieren iemand heeft is meestal niet iets wat iemand erg boeit. Zowel, dan vraagt die persoon ernaar. Maar als vertel je het niet, dan heb je ook niet gelogen. Het is echt niet erg, hoor.

Reputatie 1

Het maakt mensen niet uit of je een orgaan mist.

En ik weet zeker dat ze zich helemaal niet verraden gaan voelen!

En als je het wilt vertellen kan je het gewoon doen, maar het hoeft niet.

Het is immers niks dat over jouzelf of je persoonlijkheid gaat.

XxCitroentje

Reageer