Skip to main content
Vraag

ik haat mijn borsten

• June 1, 2025
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

LucaPlatypus
Forum|alt.badge.img

Hey!

Ik ben nieuw hier op het forum en had een vraag.

Ik ben non-binair en struggle heel erg met mijn borsten. Van mijn moeder mag ik geen binder, want ze vindt dat gevaarlijk voor mijn lichaam. Maar ik word echt gek van ze en weet niet wat ik moet doen. Ze zijn niet van mij en zitten alleen maar in de weg. Dit klinkt waarschijnlijk kinderachtig of aanstellerig. Sorry daarvoor. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Hoe gaan jullie hiermee om?

Liefs, Linden.

2 reacties

• June 2, 2025

Hallo,

Ik ken zelf geen mensen die non-binair zijn en ik ben het zelf ook niet, maar misschien kunnen deze artikelen (zie onderaan) je helpen.
Weet je moeder dat je non-binair bent? Dan bergijpt ze het waarschijnlijk.

Je moeder heeft wel gelijk dat je er pijn van kunt krijgen, maar dat gebeurt alleen als je het verkeerd doet.

Groetjes

Pink Ribbon | Je borsten afbinden, kan dat kwaad?
Alles wat je moet weten over Chest binders | UNTAG

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@LucaPlatypus 

Allereerst: je klinkt helemaal niet kinderachtig of aanstellerig, helemaal niet zelfs. Wat je voelt is echt en geldig, en dat je het durft te delen is juist sterk. Veel non-binaire mensen (en ook trans mensen) herkennen die gevoelens over hun borstkas, dus je bent zeker niet alleen.

Dat je geen binder mag van je moeder maakt het extra lastig, zeker als je je lichaam als “niet van jou” ervaart. Een binder kan enorm helpen bij genderdysforie, maar het is ook waar dat je die veilig moet gebruiken (niet te lang, niet te strak, ademend materiaal). Misschien kun je met je moeder praten over veilige binders van betrouwbare merken en uitleg geven over hoe je ze goed gebruikt. Er zijn ook artsen of genderklinieken die dit uitleggen, misschien kan dat haar geruststellen?

xx liefs Wolf 🐺