ik eet te weinig

  • 18 October 2020
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

Hey, ik heb nog even een vraagje. Ik eet namelijk “te weinig”, ik ben het daar zelf niet mee eens maar op school zegt iedereen het. Ik heb gewoon geen trek op school, ik heb vaak buikpijn en dan wil ik nog minder eten. Thuis eet ik wel gewoon om mijn ouders niet ongerust te maken want dan krijg ik daar weer gedoe mee. Ik zit er over te denken om over te geven? Heeft iemand een tip, ben ik wel gezond? 


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hey 

stel je zelf de volgende vragen

wat eet je? eet je gezond? en eet je genoeg? en wat is je leefstijl sport je veel of niet hou goed bij hoeveel calorieën je eet. en als je inname tussen de 2000 en 2500 kcal ligt per dag hoef je niks te veranderen ligt het er onder dan moet je MEER gaan eten. (met de nadruk op meer) niet ongezonder maar meer.

succes

Overgeven is helemaal niet goed voor je. Ze geeft je lichaam dan niet de tijd op de voedingsstoffen uit je voedsel op te nemen waardoor je je erg moe, slap, misselijk, etc kan gaan voelen. Op de langer termijn kan ondervoeding natuurlijk ook schadelijk zijn, vooral op jonge leeftijd. Denk bijvoorbeeld aan een groeiachterstand of überhaupt het niet halen van je potentiële lengte. Gun je lichaam dus genoeg voedingsstoffen om de dag door te komen (zonder aanspraak te moeten maken van reserves want dan blijft er uiteindelijk niets meer over en zal je echt een zwak kasplantje worden) en om te kunnen groeien.

Eet dus echt meer. Iedereen op school zal echt wel een punt hebben. Ook als je geen trek hebt, moet je gewoon eten. Het is misschien lastig, maar het moet gewoon! Net zoals je water en zuurstof nodig hebt, heb je ook brandstof nodig om te kunnen verbranden.

Als je het je zelf niet lukt om meer te gaan eten, zoek dan alsjeblieft hulp. Je bent echt niet de enige meet eetproblemen. Ga eens naar je huisarts of naar een diëtist. Zij kunnen je helpen.

 

Suc6,

Groetjes

Badge

begin alsjeblieft niet aan overgeven, het is best wel naar en je krijg er behoorlijk wat gedoe van, het is een advies en ik hoop heel erg dat je er iets me kan en er miss wel een beetje naar luistert, want ik weet uit eigen ervaringen dat je er een hoop gezeik me kan krijgen.

Reageer