Ik denk dat ik zwanger ben

  • 14 September 2021
  • 5 reacties
  • 228 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben heel veel angekomen laatst en ik deed een zwamgerschaps test en toen was er geen antwoord? help wat moet ik doen ik ben nog jong en wil geen kind.


5 reacties

Heyy

 

Wat apart dat de zwangerschapstest geen uitslag geeft.. Het kan een paar minuten duren voordat er een uitslag verschijnt dus misschien komt de uitslag er nog te staan als je even wacht?

Dat je bent aangekomen hoeft trouwens niet gelijk te betekenen dat je zwanger bent. De kans dat je zwanger bent is er als je (onveilig) seks hebt gehad met een jongen en/of als er sperma in je vagina is gekomen.

 

Als de zwangerschapstest echt niks aangeeft raad ik je aan om nog een zwangerschapstest af te nemen om zeker te weten of je zwanger bent of niet. De test kan je op meerdere manieren afnemen. Je kan zelf een test kopen bij de drogist of de apotheek en die thuis afnemen. Je kan ook langs de huisarts gaan zodat die een test af kan nemen om te kijken of je zwanger bent. Meer info over zwangerschapstesten staat hieronder.

 

2. Doe een zwangerschapstest

Een zwangerschapstest kun je doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden. Dus vanaf de eerste dag dat je overtijd bent.  Er zijn verschillende manieren om een test te doen:

  • Een zwangerschapstest kun je kopen bij de apotheek of drogist. De test kun je makkelijk zelf uitvoeren. Je houdt een teststrip enkele seconden in de urine(straal), het liefst in ochtendurine. Na enkele minuten is het testresultaat zichtbaar. Lees eerst de bijsluiter. Dan weet je zeker dat je de verschillende stappen in de juiste volgorde uitvoert.
  • Een gratis zwangerschapstest kun je laten uitvoeren bij je huisarts of een Sense-spreekuur. Wees niet bang dat de huisarts meteen je ouders zal inlichten. Iedere huisarts heeft namelijk zwijgplicht en mag pas iets zeggen tegen je ouders als jij dat wilt.
  • Let op: soms staat de test wel op de rekening voor de verzekering.
  • Een test kopen via internet. Google op zwangerschapstest en je krijgt voldoende resultaten.

Bron: https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet (daar staat ook meer informatie over wat je nu kan doen)

 

En deze link gaat over wat de mogelijkheden zijn als je zwanger bent: https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-en-dan

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Oke in dit bericht wil je juist graag seks. Leg dit aub uit

Reputatie 2
Badge

ik wil seks maar geen kind @anoniempje. 

Die twee dingen staan inderdaad los van elkaar….
Als je in een auto stapt betekent het ook niet direct dat je wilt streetracen.
Die twee dingen hebben met elkaar te maken, maar het zijn echt twee aparte keuzes.

Anyway, 

In je andere topic geef je inderdaad aan  dat je seks wilt hebben.
Ik haal daar uit dat je voor je topic nog geen seks met diegene hebt gehad.

Als je daarna seks hebt gehad is het in ieder geval nog veel te vroeg voor een zwangerschapstest om een resultaat te geven.

Er zit niet voor niets een minimumtijd aan een zwangerschapstest.
Daarvoor is er te weinig materiaal aanwezig waaruit er opgemaakt kunt worden of je zwanger bent of niet.

Volg ook vooral de door NaamNietBekend genoemde tips

Reputatie 2
Badge

oké dankjewel!
 

 

Reageer