Vraag

ik denk dat ik ADHD heb maar mijn moeder zegt van niet?….

  • 21 October 2022
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy mensjes die dit lezen, ik ben een jongen (maar geboren als meisje) van 13 jaar oud.

ik ben altijd heel druk, of ik word spontaan heel druk. Ik kan nooit gewoon stil zitten, ben snel afgeleid en druk in mn hoofd.

ongeveer een half jaar geleden zei ik tegen mn moeder dat ik dacht dat ik ADHD had. Mijn moeder zei echt zo van: “nee joh daar ben jij veelste rustig voor, kinderen met ADHD zijn echt veeeeeeel drukker.” Maar ik ben de laatste tijd alleen maar drukker geworden. Ik doe ook van die online testen voor de lol, maar uit elke test die met ADHD te maken heeft komt hetzelfde: “het is een grote kans dat je ADHD hebt.” Ik weet dat dit niet officieel is maar toch.

heeft iemand tips?

-ROBI-


2 reacties

Reputatie 6
Badge +5

In principe uit ADHD zich niet alleen in hyperactiviteit. Het kan zich ook voordoen op andere manieren. Je kan bijvoorbeeld heel druk zijn in je hoofd. Of je bent bijvoorbeeld erg onrustig en chaotisch. Dit zijn allemaal tekenen van ADHD. Het is niet alleen de hyperactiviteit (wat veel mensen vaak denken). 

Als je er last van ervaart, dan moet je naar een huisarts gaan. Die kan je wellicht verder helpen. Als je er geen last van hebt en/of geen problemen ervaart, dan kun je het lekker laten gaan. Geniet van het feit dat je lekker spontaan en gezellig bent!

 

hoop dat dit helpt! xxx

Reputatie 3
Badge

@Cody Dat is zeker waar. Ik heb ADHD en ADD en met druk in je hoofd kan het ook nog zijn dat je ADD hebt. Als je het zeker wilt weten zou ik naar het ziekenhuis gaan. Als je meer wilt weten vraag het dan gewoon. 

Reageer