Vraag

ik ben te dik ik eet niet meer, moeten leerkrachten dit melden?

  • 20 April 2024
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey!

ik ben al heel mijn leven gepest geweest mensen noemen mij dik en lelijk enz. Nu is het soms nog altijd bezig maar minder. Ik ben al een paar weken maar een beetje te eten (enkel avondeten) en er zijn kinderen op school die zich er een hele tijd mee bemoeien!!! Ik wil gewoon beslissen wat ik eet en wat ik NIET eet! Tijdens lo viel ik bijna flauw en iemand had tegen de leerkracht gezegd dat ik niets had gegeten die middag. De leerkracht had mij erover aangesproken dat ik echt wel moet eten ‘s middags. Ik zei dat ik gewoon geen honger had. Nu heeft iemand dat doorverteld en je weet wel hoe dat allemaal gaat het is nu een grote roddel geworden!!! Ik ben bang dat de leerkrachten dat te weten komen en dat moeten melden ofz.

any tips???

 

grt domme panda!!!

 

 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ten eerste: Trek je niks aan van dat ze zeggen dat je dik bent.

Het is niet heel erg slim om alleen avondeten te eten. Een andere aanpak zou zijn om niet te veranderen hoevéél je eet, maar wát je eet. Doe bijvoorbeeld inplaats van elke dag hagelslag, afentoe pindakaas of kaas. En als je tussendoor honger hebt, een hardgekookt ei of wat fruit inplaats van een koekje. Noem maar op. Het zijn maar wat ideetjes, maar met kleine stappen die je doorzet kom je verder dan met grote stappen die je niet kunt volhouden.

Een recept wat leuk, lekker en gezond is, is: Ants on a log. Zoek maar eens op. er zijn veel variaties, en het is heel simpel te maken.

En ik denk dat het ook wel meevalt met hoe dik je bent. Het gaat er inmiddels niet om hoe je eruit ziet, maar hoe je van binnen bent. Negeer die pesters toch!!!

Eet gewoon ontbijt, lunch en avondeten. Dat is ondanks dat je wat dik bent, gezonder dan het overslaan. Je hebt je voedingsstoffen nodig.

Succes!!!

@boekenworm 

Reputatie 6
Badge +3

@boekenworm zegt eigenlijk alles al wat ik wilde zeggen. ik wil er alleen nog aan toevoegen dat het ook gezonder is gewoon meer te sporten dan minder te eten.   bovendien is sporten ook een stuk leuker dan bijna niet eten :) 

 

Reputatie 6
Badge +2

Dat klopt helemaal! Sporten is goed.

Reputatie 6
Badge +2

En het hoeft niet veel te zijn, als je het maar met regelmaat doet.

Reageer