Vraag

Ik ben Super lelijk (moedervlekken, super bleek en sproetjes)

  • 28 May 2018
  • 6 reacties
  • 1123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben een meisje van 13, ik ben heel onzeker over mijn uiterlijk. Ik ben heel wit en in de zomer wordt ik ook niet bruin. Bovendien heb ik in de zomer ook hele lelijke dikke sproetjes. Ik heb ook heel veel moedervlekken op mijn armen en benen, twee hele grote op mijn linkerbeen. Ik stoor me hier heel erg aan en ik kan der ook uren over janken. Mijn neus is ook heel lang en dik (veel te groot) ik voel me altijd verdrietig en depressief,
Kan iemand aub helpen
Xx

6 reacties

Hey,

Ookal ken ik je niet, je bent in ieder geval NIET lelijk!!! Iedereen is mooi zoals ie is.

Dit heb ik al eens op het KT forum gelezen dus credits naar degene die dit al een keer gezegd heeft:

Kijk eens in de spiegel en kijk naar wat je wél mooi vind aan jezelf! Dan zul je zien dat je een hardstikke mooi meisje bent!
Oh en over dat niet bruin kunnen worden, dat heb ik ook dus maak je geen zorgen....
Reputatie 3
Badge +8
Precies zoals bovenstaand. Probeer happy te zijn met uiterlijk, want je kunt er niets aan veranderden. Mensen neigen om op de negatieve dingen te focussen, maar probeer ook je positieve punten te zien. Daarnaast zijn er genoeg mensen die sproetjes juist hartstikke aantrekkelijk vinden.

Je bent echt niet lelijk. Je hebt iets wat andere mensen niet hebben en dat maakt jou uniek. Net zoals sommige mensen een brede mond hebben of hele dikke of hele dunne lippen. Flaporen of platte oren. Zo is er voor alles wel wat negatiefs te bedenken, maar dit is niet nodig.
Je bent niet lelijk, je bent anders dan sommige anderen.
Hii sproetjes zijn juist HEEL ERG MOOI!!
Hoi!

Jammer dat die dingen je zo onzeker maken. Misschien zie je het zelf niet, maar de unieke dingen van jou kunnen jou net je schoonheid geven. Sproetjes vind ik best leuk.

Als je de moedervlekken vervelend vindt, kan je een afspraak maken bij de huisarts of dermatoloog. Moedervlekken kunnen eventueel verwijderd worden. Dit hoeft niet, maar als ze je zo ongelukkig maken, kan het een oplossing zijn. Anderzijds zijn die moedervlekken wel iets van jou, en past het bij je.

Als je onzeker bent over je neus, kan je bv. eens naar je ogen kijken. Zijn die niet om in te verdwalen?

Groetjes
x
Heyyy ik ben een jongen maar herken je verhaal.

Je moet je idd niet focussen op het negatieve van jezelf, maar moedervlekken zijn idd te verwijderen. Je kan naar de dermatoloog gaan, maar die zal het niet altijd weg halen als ht niet kwaadaardig is.

Wel zijn er een paar natuurlijke oplossingen. Je kan elke avond voor het slapen gaan een opengesneden teentje knoflook (een plakje daarvan) met een pleister op je vlek plakken. Knoflook bevat enzymen die de pigment afbreekt. Let er wel op dat je alleen de moedefvlek met de knofloom beplakt en niet de omliggende huid, want anders kan het knoflook de huid laten verbranden. Beter smeer je de omliggende huid met vasaline in voordat je het erop plakt.

Doe dit ongeveer een week lang en laat het steeds de hele nacht zitten. De moedervlek zal harder worden en er uiteindelijk af vallen. Ga alleen niet aan evt korstjes pulken die onstaan, want dan kun je littekens krijgen.

Je kan het ook ff googlen 'moedervlek verwijden met knoflook'

Overigens moet je je verder niet schamen ofz, iedereen heeft wel onzekerheden en niemand is perfect 🙂

Reageer