Vraag

ik ben nog niet ongesteld

  • 13 November 2023
  • 8 reacties
  • 81 Bekeken

hoi

 

ik ben een mejsje van 12 jaar oud en ik ben nog niet ongesteld geweest is er iets mis met mijn lichaam 


8 reacties

Hoi @girllie ,

Dat is niks geks hoor, je hoeft je daar geen zorgen om te maken.

https://www.thuisarts.nl/bloed-uit-vagina/ik-ben-nog-nooit-ongesteld-geweest#:~:text=Meestal%20word%20je%20tussen%20de,dat%20je%20zwanger%20kunt%20worden.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi! 

 

Nee hoor, heel normaal! Ik werd het pas op mijn 13e, ook met het idee dat ik te laat zou zijn. Maar het is zelfs nog gezond als je pas op je 18e voor het eerst ongesteld word! Dus ik zou er lekker van gaan genieten dat je nog nooit ongesteld bent geweest :)

 

Groetjes, Ik :p

Reputatie 7
Badge +7

Dat is niet erg, er is niks mis met je lichaam.

Je word tussen je 12 en 16 voor het eerst onngesteld

Reputatie 2
Badge

hoi

 

ik ben een mejsje van 12 jaar oud en ik ben nog niet ongesteld geweest is er iets mis met mijn lichaam 


helemaal niks om zorgen voor te maken zoals de andere reacties ook zeggen.
Ik ben zelf op mijn 13e tijdens corona ongesteld geworden maar daarvoor was ik ook enorm hyperfocused op ongesteld worden, ik wou het gewoon gehad hebben, nu ik al een een paar jaar ongesteld ben wou ik zo erg dat ik mij op andere dingen had gefocused… tja, het is nu gewoon iets waar je gelukkig nog even niet aan hoeft te denken ☺️☺️

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @girllie,

Het is helemaal niet erg dat je nog niet ongesteld bent. Het kan tussen je 11e en 16e gebeuren voor de eerste keer dus heb geen zorgen!

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 4
Badge +1

Nee er is niks mis met jou!!! Ik ben dit jaar pas ongesteld geworden op mijn 15e, en ik zou je zeggen geniet er nog even van want het is juist fijn om daar nog even geen rekening mee te hoeven houden. Mijn zus is het ook pas op haar 17e geworden. Ik weet niet hoe het in je familie is, maar vaak zit het in de familie of je laat of vroeg ongesteld wordt. 12 is het begin van de puberteit en dus vroeg juist dus daar zou ik je geen zorgen over maken! Het kan wel vervelend zijn als alle andere meiden het wel zijn en hier over praten, dat heb ik zelf meegemaakt, maar doen moet je juist denken: Ik heb deze problemen nog lekker allemaal niet! :)

Liefs M

Reputatie 7
Badge +8

Ik werd op mijn 10e ongesteld. Mijn hele familie was altijd erg vroeg. Mijn moeder werd het toen ze 9 was en mijn nichtje ook. Maar een oude vriendin van me is nu 14 en heeft het nogsteeds niet gekregen. Haar moeder kreeg het pas op haar 16e.

Je kan het op alle leeftijden krijgen. En alleen omdat het wat langer voor jou duurt betekent niet dat er iets miss is. Iedereens lichaam werkt op z'n eigen tijdlijn.

Vaak als je moeder het op een bepaalde leeftijd kreeg kun je het zelf ook rond die tijd krijgen (is niet altijd zo en is ook niet erg als dat niet zo is). Misschien is vragen wel handig. Dan heb je hopelijk een soort ideetje voor wanneer de jouwe kan gebeuren.

Reputatie 7
Badge +9

ik ken meiden van 15 die nog niet ongesteld zijn.

dus maak je geen zorgen

Reageer