Dit begon lang geleden, te lang, ik had het allang moeten vertellen want het wordt alleen maar erger. Toen ik zes was was ik op vakantie en ik kreeg voor het eerst hiermee te maken. Een soort steek bij m’n linker of rechter borst. Als ik dieper ademde voelde het alsof er een bot ofzo zou breken. Ik moest natuurlijk huilen en dat maakte het alleen maar erger want daar heb je veel zuurstof voor nodig en dat deed pijn. Ik kreeg toen een kleurplaag als afleiding en na drie kwartier was het weg en kon ik weer normaal ademen.
Drie jaar later of zo begon het weer. Maar ik bleef kalm en ondiep ademen tot het weg ging en vanaf toen werd het eigenlijk steeds vaker, langer en meer. Ongeveer 2-6 keer in de maand. Ik wist inmiddels hoe in er mee moest dealen dus het was niet zo’n probleem meer. Ik was ook niet zo bezig met ziektes en ik besefte niet dat ik er een zou kunnen krijgen, ik was toen ook pas negen.
Een jaar geleden werd ik er wel bang voor of ik een ziekte zou hebben maar ik heb het aan niemand vertelt. Ik had toen een boek gelezen en daar stond een stuk in over een klacht die verdacht veel op die van mij leek dus ik begon het te lezen. Als mensen buikpijn hebben zijn dat vaak je darmen en niet je maag, die zit namelijk een stuk hoger, iets onder je hart. Als je teveel lucht hebt ingeslikt onstaat er daar een luchtbel in. Die kan pijn doen. Niet iedereen heeft hier last van. sommige mensen gaan daar zelfs voor naar de dokter omdat ze bang zijn voor hartproblemen. Daar worden ze vaak niet serieus genomen. Je kan dit oplossen door te boeren of een scheet te laten. Ik dacht dus ohhhhh dit is het natuurlijk! Dit is heel normaal, ik hoef me geen zorgen meer te maken.
maar dat veranderde. Sinds een paar weken ervaar ik niet alleen dit maar ook andere dingen. Steken in (de buurt van) mijn hart en soms alsof iemand er op drukt. Eerst viel het mee maar ik had vanmiddag zo’n steek en ik merkte dat ik zacht wilde schreeuwen. Maar ik was in een winkel dus dat deed ik niet. Ik heb ook 2 keer gehad dat het voelde alsof mijn hart samentrok als een washand en dat het water er een soort van uit ging. Dat kan ook omdat ik soms vergeet te ademen. Dat heb ik soms. Ik denk dan heel diep na en dan ineens schrik ik op en moet ik hoesten alsof je weer bijkomt nadat je bijna bent verdronken. Ik krijg die luchtbubbel als ik bijvoorbeeld op mijn buik lig iets te lezen/kijken en ik adem vaak diep. Buiten dit alles voel ik me prima en het zijn korte momenten dat ik me slecht voel. Ik sport en ben buiten dit kerngezond. Ik heb een hele goede weerstand!
ik heb iets op mn grote teen. Al heel lang. Een soort wrat. Ik heb die sinds ik negen ben, toen ik weer die bubbel krijg zeg maar. Die wordt ook steeds erger ik heb er nu 20 of zo en het breid uit. Ik ben nu 13. Im ben hiervoor naar de huisarts geweest meerdere keren voor een behandeling. Het werkte en ze werden kleiner. Maar ze zijn weer terug. Over een week beginnen we dus opnieuw met de behandelingen. Ik vraag me af of hier een verband mee is…
ik durf het niet te vertellen. Ik ben bang dat mensen gaan huilen, want dan ga ik beseffen dat het echt erg is en dat wil ik niet, ik wil niet dood. Ik denk sowieso te veel na over de dood en hierdoor ben ik me heel bewust dat je maar 1 leven hebt en je dat niet kan herkansen. Voor mij is dat bewust zijn echt een probleem. Ik maak hier nog een topic over denk ik, dus lees die ook even. Maar ook dat als je eenmaal dood bent je niet meer terugkomt nooit meer. Dat je alles verliest wat je dierbaar is en ik kan het niet aan ik flip nu bijna als ik dit typ. Ik word helemaal ongemakkelijk. Ga hier zelf niet over nadenken dat verpest je slaap. En manier van denken. LEEF JE LEVEN!!!!!!!!!
ik wil liever dat iemand heel droog reageert als ik mijn klachten vertel. Ik ben bang dat ik een onderzoek moet doen en slecht nieuws krijg. Dat ik m’n laatste jaar bega en die doorbreng in het ziekenhuis. Het maakt mij niet uit als ik in het ziekenhuis zolang ik er ook maar weer normaal uit kom. IK WIL OOK EEN GEWOON LEVEN 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭 in weet niet wat ik moet doen. Als im erover denk dat dit evht kan zijn dan moet ik dus echt iets gaan doen ECHT dat ik dood kan gaan…. Ik wil nietttt ik ben te jong om te sterven 😭😭😭😭😭 help me alsjeblieft 🥺😭😫😫😫😫😰😰