Vraag

ik ben 14 en ik mag niet scheren

  • 25 February 2021
  • 7 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben 14 en een meisje van mijn moeder mag ik niet scheren. Maar ik wou het toch doe want toen ik mijn arm bijvoorbeeld omhoog deed zei mijn vader wrm scheer je het niet en iedereen in mijn klas doet het ook ik voel me er niet fijn in dus ik begon kleine stukjes te scheren. Maar vandaag kwam mijn moeder er achter en ze is woedend en boos. Maar ik vind het oneerlijk ik vind het kunnen. Maar zei dus niet en ze zegt dat ik moet wachten tot dat ik 18 ben. WAT MOET IK DOEN HELP ME.


7 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Hoihoihoihoihoihoi (dat zijn veel hoi’s),

Wat vervelend dat je je niet mag scheren van je moeder. Het is je eigen lijf, en jij bepaalt wat daarmee gebeurt. Tot je 18e wachten is echt best lang, iets minder dan 4 jaar. 

Weet je hoezo je je niet mag scheren van je moeder? Je kan het er een keer met haar over hebben, ik denk dat dat al helpt en een boel opheldert. Als je moeder ontdekt dat ze jou er echt mee raakt/kwelt/ikweetnietwathetjuistewoordis, dan zal ze het misschien wel begrijpen. 

En anders zou je aan je vader kunnen vragen of hij je kan helpen om het aan je moeder uit te leggen, hij vroeg toch waarom je je niet scheerde? 

Ik vind het in ieder geval niet zo’n dingetje waar je woedend over mag worden als moeder. Je moet je dochter juist helpen.

Succes ermee, en als het toch niet gaat laat je het maar weten.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 7
Badge +19

Ga in gesprek met je moeder. Als jij je wilt scheren omdat je je daar fijn bij voelt moet dat gewoon kunnen. 

Reputatie 1
Badge

Zei zegt dus dat er dan veel meer haar bij komt en dat ik op mijn 18e naar lazer moet gaan

Zei zegt dus dat er dan veel meer haar bij komt en dat ik op mijn 18e naar lazer moet gaan

Die mythe is keer na keer ontkracht.
Tijdens je puberteit krijg je meer haargroei ongeacht of je scheert of niet.
Je lichaam denkt tijdens het scheren niet “Ah, shit, daar gaan die haren. Even meer aanmaken.
Zoiets gebeurt absoluut niet.
Google “scheren effect haargroei” of iets dergelijks en laat het maar aan je moeder zien.
 

Reputatie 1
Badge

Hey!

Als het wel van je vader mag, maar niet van je moeder. Waarom vraag je dan niet of je ouders kunnen overleggen? Iedereen heeft namelijk een andere mening, en misschien kunnen ze samen tot een conclusie komen.

Badge

Als het scheren geen optie is, overleg of je het mag knippen. Het is dan niet helemaal weg en het is er nog maar wel een tussen weg

Reputatie 1
Badge

Hey!

Als het wel van je vader mag, maar niet van je moeder. Waarom vraag je dan niet of je ouders kunnen overleggen? Iedereen heeft namelijk een andere mening, en misschien kunnen ze samen tot een conclusie komen.

Mijn ouders zijn gescheiden en ik vind het ook best gênant en akward

Reageer