ijzertekort/bloedarmoede

  • 4 September 2020
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey met Lotte hier, heeft iemand tips tegen ijzertekort/ bloedarmoede? Ik heb een maand geleden ijzertabletten gekregen en ik moet ze 6 maanden lang slikken maar na 4 weken ongeveer moet je al een beetje effect voelen dat het iets minder word, alleen ik heb dus sinds kort heel erg last van duizeligheid/ zweverig gevoel en druk op m’n hoofd enzo, dus ik heb niet het gevoel dat het minder word door die ijzertabletten, heeft iemand tips? Of heeft iemand dit ook gehad ? Ik ga nu niet naar school omdat ik me gewoon niet goed in m’n hoofd voel... 


3 reacties

Reputatie 3
Badge +4

De tabletten aanvullen met ijzerhoudend voedsel?  

 

( tekst aangepast door de Kindertelefoon )

Hi Lotte1605,

 

ik zou je vraag stellen aan diegene die je die ijzertabletten voor heeft geschreven. Ik neem aan dat dat door je huisarts is gedaan.

Die kan jouw hele verhaal aanhoren , dus ook je nieuwe klachten en ook als dat nodig is misschien je bloed nog eens controleren en dat allemaal vergelijken met de klachten die je eerder had.

Natuurlijk mag je hier ook je vraag stellen en reacties van anderen meenemen, maar k denk dat de huisarts de beste plek is waar je nu terecht kunt, zeker nu je ook nog eens ziek thuis zit.

 

Groetjes,

M&M's

Precies wat M&M's zegt. Ik zou dit inderdaad gewoon overleggen met je huisarts. Als de medicatie niet aanslaat is er misschien wat anders aan de hand. Deze klachten kunnen bijv ook horen bij een te hoge of te lage bloeddruk. 

 

Groetjess

Reageer