Skip to main content

Hoi, ik 16 en ik scheer me al 6 weken niet en ik heb nu een prima snor en baardje. Ik heb een paar vraagjes voor jullie dus kopieer dit hieronder en geeft antwoord! Alvast bedankt voor het invullen:

•  hoe oud ben je?
  • wanneer moest je je voor het eerst scheren?
  • hoeveel haargroei heb je in je gezicht: weinig. Gemiddeld of relatief veel?
  • wat vind je van een baardje of snor bij jongens rond de 16-17?
  • laat je zelf wel eens een snor of baardje staan? En hoe oud was je toen?
  • zo ja: wat waren de reacties van familie en vrienden?
  • scheer je andere lichaamsdelen ook/ook niet: zoals penis, ballen, okselhaar of eventueel borsthaar?
  • Heb je nog tips voor mij of andere jongens die iets willen laten staan?

Heyo,

• hoe oud ben je? 16 jaar.
  • wanneer moest je je voor het eerst scheren? Al vanaf me 14e.
  • hoeveel haargroei heb je in je gezicht: weinig. Gemiddeld of relatief veel? Best veel al zeg ik hetzelf. Als ik me 2 dagen niet scheer dan heb ik al van die lichte bakkebaarden.
  • wat vind je van een baardje of snor bij jongens rond de 16-17? Meh. Ik vind het voor 16-17 jarige te vroeg voor een baardje of snoor. Je moet het uiteindelijk zelf weten hoor. Ik zou zelf graag een baard willen als ik 18 of 20 ben.
  • laat je zelf wel eens een snor of baardje staan? En hoe oud was je toen? Ik heb aan het eind van vorig jaar tot begin dit jaar een baardje laten staan. Uiteindelijk heb ik samen met me barber guy besloten om hem weg te halen omdat het niet stond bij mijn baby face lol.
  • zo ja: wat waren de reacties van familie en vrienden? Me familie vond het niks en vrienden vonden het te vroeg om een baard te laten staan. Ben ik trouwens helemaal met ze eens.
  • scheer je andere lichaamsdelen ook/ook niet: zoals penis, ballen, okselhaar of eventueel borsthaar? Daaronder hou ik het wel bij ja, de rest idc.
  • Heb je nog tips voor mij of andere jongens die iets willen laten staan? Je moet maar doen met mijn tips wat je wilt hoor. Ik heb dus geen baard of snor nu. Maar mijn tips:

• 1. Blijf er 4 tot 5 weken er vanaf dus niet scheren. Na deze periode kun je kijken hoe het staat. En kun je kiezen voor scheren of laten staan. 
  • 2. Zorg dat als je van plan ben om er echt mee te beginnen dat je een starters pakket hebt in huis. Ik gebruikte die tijd een starters kit van het merk Bellezon. Pakket kostte €40,- ongeveer. In het pakket die ik heb zit een sanitizer, een beard roller, activator serum ( dit zorgt dat als je kale plekjes hebt op je gezicht dat daar na een paar weken (3/4) ook haar groeit, en beard comb. (Als je baard lekker lang wordt kun je deze gebruiken als baard kam)
  • 3. Ga naar een professionele beard barbier. Zij verzorgen eerst je huid en baard en zorgen daarna dat je baard netjes in een stijl wordt geknipt. Ik had zelf niet een mega lange baard. Mijn haartjes waren ongeveer 2cm lang. Toch zorgde ze ervooe dat die er goed en strak uitkwam te zien.
  • 4. Laatste tip dan. Als het niks wordt, vraag jezelf dan opnieuw af of je het echt wil. Wil je het echt 100% dan kun je is praten met de barber guy en vragen wat hij ervan vind en wat zijn tip is. Dit kan je eigenlijk meteen wel doen.  

Ik vond mijn baard uiteindelijk niet passen bij de rest van mij  gezicht.  Een stoere baard op een kinder baby face. Zelf de beard gast zei dat ik beter kan wachten.

See ya!

Spookyzx. 

• hoe oud ben je?15
  • wanneer moest je je voor het eerst scheren? Ik was al redelijk vroeg al zeg ik het zelf kwa scheren bij het gezicht ik moest mij al scheren bij mijn gezicht toen ik iets tussen de 12 en 12.5 jaar was weet alleen niet of dit normaal was.
  • hoeveel haargroei heb je in je gezicht: weinig. Gemiddeld of relatief veel?ik heb een snelle haargroei dus als ik mij 2 dagen niet SCHEER dan zie het al. Maar SCHEER het elke dag dus. Laag
  • wat vind je van een baardje of snor bij jongens rond de 16-17?. Ik persoonlijk vind dit wel vroeg maar dat moet ieder voor zich weten.
  • laat je zelf wel eens een snor of baardje staan? En hoe oud was je toen?Ja heb het wel een keer gedaan ik was toen 14 heb toen een paar week en niet geschoren daar en dat was wel goed te zien had ongeveer na 8 weken een goede zichtbare snor en zichtbare baard maar dat kan ook komen omdat mijn haar snel groeit en erg donker is
  • zo ja: wat waren de reacties van familie en vrienden? Die vonden het wel prima. Maar sommige schrokken wel na 8 weken. Maar zelf toen ik in d3 spiegel keek dacht ik van. Nee het ziet er niet uit. PS. Toen ik een baard en snor had vroeg ik aan een winkellier hoeveel jaar hij mij schatte hij zei dat ik eruitzag als een 20 jarige. Dat scheelt wel wat jaren 😁 dus vroeg ik het aan een andere en die zei tussen de 20 en 19 dus dan zie je wel wat een verschil het maakt
  • scheer je andere lichaamsdelen ook/ook niet: zoals penis, ballen, okselhaar of eventueel borsthaar? Ik SCHEER nu echt alles behalve soms mijn benen maar dat komt omdat als ik ze scheer de volgende ochtend er weer zien zitten en ik er nare rode bulten van krijg.  Maar verder SCHEER ik alles borsthaar voeten handen armen en snor baard penis ballen oksels. En komt.  
  • Heb je nog tips voor mij of andere jongens die iets willen laten staan? Doe wat jou het beste lijkt en iedereen is anders ik hen al een ZICHTBARE snor als ik mij 1 week niet SCHEER maar als ik het aan vrienden vraag doen zij er erg veel moeite voor om hem te kweken sommige vrienden van mij die 17 zijn dien er wel 4 tot 5 weken over om het zelfde resultaat te krijgen als mij na 1 week . Dus dat verschilt. En PS ik heb nu geen baard en alles is helemaal glad bij mij behalve mij been haar en  gewoon je Hoofd haar. 
  • En trouwens denk goed na wat je wilt.

Zoals @Spookyzx  al zei denk er goed bij na

Reageer