Vraag

iemand herkennen

  • 25 July 2022
  • 4 reacties
  • 31 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 63 reacties

Hoi,

 

ik heb af en toe bij personen dat ik hun ergens van herken en meestal weet ik na een week wel waarvan en klopt het ook. Alleen bij 1 iemand weet ik het na een jaar nog niet (het is een docent) ik ken haar echt ergens van maar waarvan weet ik niet. Af en toe zie ik wel een vaag beeld van dat ik een baby was en ik haar zag ofzo. Maar ik weet het niet of het waar is.

Hebben jullie dit af en toe ook?

kan het waar zijn dat ik haar heb gezien toen ik klein was?

ze komt mij zo bekend voor en mijn gevoel zegt dat ook?!

liefs 


4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, ik heb dit zelf nog nooit echt gehad. Het zou kunnen dat je haar hebt gezien toen je klein was, maar ik denk eerlijk gezegd van niet, omdat je toen nog zo klein was en daar herinner je je eigenlijk (bijna) niets meer van.

Maar misschien kreeg je een déjà vu? Dat is Frans voor ‘eerder gezien’. In deze link staat wat het is: deja vu

Als ik het even kort uit mag leggen: het is een soort kortsluiting in de hersenen waarbij je eerst het beeld opslaat en daarna er pas bewust van wordt, zodat het lijkt alsof je het al eerder hebt meegemaakt (dus die docent eerder hebt gezien). 

Zou dit het kunnen zijn, @LEAB?

Groetjes Anoniemmeid13

 

Reputatie 4
Badge +4

Ja denk het wel

Reputatie 4
Badge +1

P.S het zou ook gewoon kunnen omdat je haar toen niet kende dat je het daarom niet weet

Reputatie 4
Badge +4

Het is alleen ik herken haar achternaam ook ergens van…..

Reageer