Vraag

Hyperemesis gravidarum

  • 21 October 2020
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, 

Ik schreef in een andere topic dat ik heet misselijk ben, we zijn naar de dokter gegaan... 

En die zeiden dat we spoedig naar het ziekenhuis moesten, daar zijn we dan ook snel naar toe gegaan. 

In het ziekenhuis moest ik in bed gaan liggen, daar gingen ze mijn bloedprikken en onderzoek gedaan. Daarna moest ik in een klein potje plassen en onderzochte ze mijn urine. 

Daar uit kwam dat ik Hyperemesis gravidarum heb, ik werd spoedig opgenomen aan het infuus. 

Omdat het zo erg is, zit er een slangetje met voedingstoffen door mijn neus naar mijn maag. 

 

Ik lig met misselijkheid in bed en hoop dat de baby het gaat overleven. 

 

Ik hou jullie op de hoogte 

 

Groetjes Mara


4 reacties

Hi Mara123,

 

ik heb even wat informatie hierover opgezocht. Waarschijnlijk hebben ze jou dit allemaal al verteld in het ziekenhuis, maar dan is het misschien handig voor anderen die dit lezen.

 

Ik heb deze patiëntenfolder via google gevonden en ieder ziekenhuis zal wel zijn eigen folder hebben, maar de informatie zal  vergelijkbaar zijn bij andere ziekenhuizen:

https://www.ommelanderziekenhuis.nl/een-behandeling/onderzoeken-en-behandelingen/hyperemesis-gravidarum/

Eén stukje tekst wil ik eruit lichten, omdat ik las dat je je zorgen maakte over de baby. Natuurlijk kunnen de artsen die jou onderzocht hebben en behandelen jou het beste vertellen wat er met jou aan de hand is.

 

Maar, in het algemeen geldt:

- begin quote

De lichamelijk klachten die een ziekenhuisopname noodzakelijk maken zijn uitdroging en/of ondervoeding en afwijkingen in bloed en urine. De ervaring leert dat uw baby hier niet onder te lijden heeft. Uw lichaam zorgt ervoor dat de baby het eerste krijgt wat het nodig heeft. De behandeling tijdens uw opname is erop gericht om uw conditie te verbeteren.

- einde quote

 

Stel vragen over je gezondheid aan de artsen die je behandelen. Dat is het beste. Zij kennen jou.

 

Hoe gaat het nu met je?

Weet je al hoe lang je moet blijven of ben je al weer thuis?

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 2
Badge

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@M en Ms  Hoi, 

De artsen hebben me zeker veel uitgelegd, het gaat best goed met me en ik ben niet meer zo misselijk... 

Ik mag als alles goed gaat vrijdag of zaterdag naar huis

Hey Mara123,

Wat heftig dat je zo gelijk opgenomen moest worden! Gelukkig gaat het nu al weer wat beter.

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar je kunt die artsen en het andere personeel echt vertrouwen. Die mensen weten wat ze doen en zullen echt alles ervoor doen dat het met jou en de baby goed gaat. Zoals in het verhaal van M en Ms zorgt jouw lichaam automatisch voor de baby en daarom is het belangrijk dat jij goed voor jezelf zorgt. Daarom krijg jij nu die infusen en slangetjes dat jij ook op peil blijft, om zo je baby te voorzien.

Ik snap dat je bang bent, maar ik denk dat het wel goed komt! En praat erover en geef ook aan hoe het gaat en wat je ervan vind. Dan kan iedereen jou nog beter helpen.

Sterkte en hopelijk mag je snel naar huis!

Xx Simply Me

Reputatie 2
Badge

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Hoi, 

Super lief berichtje, het gaat echt goed met me en ik mag als alles goed gaat Zaterdag avond naar huis

Reageer