Hulp vragen voor zelfmoord neigingen.

  • 2 January 2023
  • 27 reacties
  • 431 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, ik ben een 14 jarig meisje met erg veel problemen. Zo heb ik bijvoorbeeld depressie, zelfmoord gedachtes, eet stoornis, zware slaapproblemen (slaap elke avond maar 3 uur of minder, ook als ik school heb. Heb dit nu al ongeveer al 4 maanden) ADHD, geen motivatie en nog meer.  Ook doe ik aan selfharm en struggle ik erg met mijn uiterlijk ik ben namelijk te zwaar voor mijn leeftijd en daardoor geloven mensen dan ook nooit dat ik een eetstoornis heb. Ik zie geen andere mogelijke uitweg dan zelfmoord plegen.

 Ik heb al geprobeerd met mensen te praten maar dat werkt ook niet echt, mijn ouders hebben beide niet door dat ik zelfmoord neigingen heb en slechts 2 vrienden weten dit. Ik vind het erg moeilijk om hulp te vragen dus hoop dat ik hier wat advies kan krijgen. 


27 reacties

Je moet echt proberen toch met mensen hierover te blijven praten. Voor alles is een oplossing. Ik adviseer je om contact op te nemen met iemand van kindertelefoon want zij kunnen je ook helpen en tips geven. Je kunt ze het best bellen. Hou moed en bedenk dat je niet alleen staat! Heel veel sterkte en blijf ajb positief ondanks de tegenslagen die je mee maakt.. Veel liefs ❤

Reputatie 2
Badge +1

Hey, ik begrijp hoe je je voelt, iedereen zit soms niet goed in zijn vel en dat is helemaal okay. 

Ik zie dat je hier wel bent gekomen om hulp te vragen, en dat is al een hele belangrijke stap naar het herstellen, heel erg knap van je!

Jouw ouders hebben niet door dat je depressief bent, maar dan zou je het met hun over hebben, confronteer jouw ouders, want ik weet zeker dat ze net zo bezorgd zijn over jou als ons hier.

Zij kunnen je helpen om de benodigde hulp voor je vrij te maken, denk aan therapie of iets dergelijks.

Als je het nog wat lastig vind om met jouw ouders er over te hebben ben je ook altijd vrij om met de kindertelefoon te praten!

Er is hoop en er is altijd kans voor verandering,

Depressie is niet iets dat altijd blijft, overgewicht en slaaptekort ook niet.

Er zijn mensen die jou altijd kunnen helpen en ik weet dat ze jou ook willen helpen.

Wij maken zorgen om je en zouden jou heel erg graag verder helpen, wij zullen hier altijd voor jou zijn, niet alleen ons, maar ook jou familie en vrienden zullen hetzelfde over jou denken.

 

Wees voorzichtig en het beste! ❤️❤️

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Iemand_met problemen ,

Wat goed vaan je, dat je om advies komt vragen op het forum. Je krijgt al veel helpende reacties, dat is fijn. 

Zoals meerdere gebruikers al aangeven, kun je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Sterkte! Mariska (De Kindertelefoon)

nb we hebben de titel van jouw topic iets aangepast, zodat het duidelijker wordt dat je hulp wilt.

 

Reputatie 7
Badge +15

 Hoi, @Iemand_met problemen , allereerst wil ik zeggen, pleeg geen zelfmoord! Het is niet de enige ( en juiste uitweg!) 

dat lijkt nu niet zo, begrijp ik volkomen, maar zet door! 
 

ten tweede wil ik zeggen 

je kunt altijd 24/7 365, dagen per jaar , 52 weken , 4 seizoen per jaar, altijd 113 bellen www.113.nl   

als jij een zelfmoord poging hebt gedaan, bel dan GELIJK www.112.nl    , gewoon, op je app bellen 112. 
 

( tien min later….) je kan ook altijd de kindertelefoon bellen ( althans altijd…….., elke dag van 11:00 tot 21:00 chatten, en vanaf 18:00 tot 20:00 met jongeren tussen 16&18 volgens mij! 
op de jongerenchat. Www.kindertelefoon.nl       
 

bespreek dit ook met je ouders,/mentor, ander vertrouwen persoon! 
 

het forum hier kan ook helpen

 

groetjes

 Mij_Niet_Gezien 

  

Reputatie 4
Badge +1

Heel erg bedankt voor deze reacties :) mijn mentor zag mijn littekens van mijn self-harm en ze zij dat als er ooit iets was dat ik naar haar toe kon gaan.  ik ben uiteindelijk naar mijn mentor gestapt want durf het nog niet tegen mijn ouders te vertellen, we hebben een afspraak gemaakt dat ik dingen ga veranderen en dat ik start aan het “bracelet project” zij steunt mij hier erg in. Ook zij ze dat als ik ooit terugval of als er iets is dat we altijd kunnen praten. Zonder jullie had ik deze stap nooit durven maken. Bedankt hiervoor, voor iedereen die dit keest je bent niet alleen, en hopelijk… ooit… komt het wel goed… alleen nu nog niet…

Reputatie 7
Badge +15

Oh wat fijn!!!!!!! 
wij zijn er voor jou! 
allemaal!!!! 
 

❤️🧡💛💚💜ik mag jou echt,,,,

wathever, fijn dat je probeert weer vrolijker te worden , minder te snijden ect. 
 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 4
Badge +1

@Mij_niet_gezien 
Tnx<3

Reputatie 4
Badge +1

Hallo, hier ben ik weer :) ik wou even melden dat ik al 2 dagen clean ben van self harm, en ik beter eet. Ook heb ik veel minder nare gedachtes. Ik ben er nog niet maar het gaat al stukken beter :) ik zal af en toe zo’n bericht hier plaatsen zodat jullie weten hoe het gaat.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo, hier ben ik weer 🙂 ik wou even melden dat ik al 2 dagen clean ben van self harm, en ik beter eet. Ook heb ik veel minder nare gedachtes. Ik ben er nog niet maar het gaat al stukken beter 🙂 ik zal af en toe zo’n bericht hier plaatsen zodat jullie weten hoe het gaat.

Wat fijn!!! 
je kan het! 
al aan je ouders veeteld? 
 

trots op jou??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!? 🥹 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 4
Badge +1

al aan je ouders verteld?
trots op jou??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!? 🥹 

 

Mij_Niet_Gezien 

Nee, heb mijn ouders het nog niet verteld ben te bang…  krijg hulp van mijn mentor en een vriendin 

Reputatie 7
Badge +17

@Iemand_met problemen Wow! Ik ben blij voor je en trots ! 

😘

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 4
Badge +1

Update van vandaag (13-01-2023) ben nog steeds clean heb wel vandaag de neiging gehad om het te doen maar met wat afleiding is het me uiteindelijk gelukt om niks te doen

Reputatie 7
Badge +15

Ga zo door! ❤️🧡💛! En super lieve reactie trouwens op mijn topic💚💜💙, je komt er doorheen!!!! Super trots op jou! 
 

groetjes! 
Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 4
Badge +1

Ga zo door! ❤️🧡💛! En super lieve reactie trouwens op mijn topic💚💜💙, je komt er doorheen!!!! Super trots op jou! 
 

groetjes! 
Mij_Niet_Gezien 

:)

Reputatie 4
Badge +1

Update van vandaag (15-01-2023) heb niet gesneden maar wel zwaar de neiging gehad… ben nu 3 dagen clean. Mijn slaapritme gaat juist slechter heb gemiddeld 3 uur slaap of minder. Maar ja een ding per keer

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, houd het vol !  Als je al zoveel kracht hebt gehad moet het lukken.  We duimen mee !
Groetjes liefs Julian X

Reputatie 4
Badge +1

Hoi daar ben ik weer, met vandaag helaas wat minder goed nieuws :(  na 8 dagen clean geweest te zijn heb ik weer gesneden. Wel maar 2 keer (normaal deed ik veel meer) maar dit vind ik erg jammer, heb vannacht daardoor ook amper kunnen slapen en heb nu veel spijt. Anyways ik ga het gewoon weer opnieuw proberen en zal hier weer updates geven. Als iemand hier ook mee struggelt weet dat je niet alleen bent en dat het ooit beter wordt 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi daar ben ik weer, met vandaag helaas wat minder goed nieuws 😞  na 8 dagen clean geweest te zijn heb ik weer gesneden. Wel maar 2 keer (normaal deed ik veel meer) maar dit vind ik erg jammer, heb vannacht daardoor ook amper kunnen slapen en heb nu veel spijt. Anyways ik ga het gewoon weer opnieuw proberen en zal hier weer updates geven. Als iemand hier ook mee struggelt weet dat je niet alleen bent en dat het ooit beter wordt 

Ach lieverd, wat erg om te horen, maar je bent super goed bezig, onthoud dat wel… het is lastig, maar je doet het al zo goed, je maakt zulke grote mooien stappen! Ik weet het 1000% zeker! Dit gaat jou lukken! Heel veel suc6, en sterkte meid, your stronger then you think 💪

 

het lukt je wel🧡

 

Mij_Niet_Gezien 🧡❤️

Reputatie 4
Badge +1

Ach lieverd, wat erg om te horen, maar je bent super goed bezig, onthoud dat wel… het is lastig, maar je doet het al zo goed, je maakt zulke grote mooien stappen! Ik weet het 1000% zeker! Dit gaat jou lukken! Heel veel suc6, en sterkte meid, your stronger then you think 💪

 

het lukt je wel🧡

 

Mij_Niet_Gezien 🧡❤️

Tnx <3

Reputatie 4
Badge +1

Hoi hier ben ik weer, ik ben clean sinds mijn laatste bericht, en het gaat een stuk beter :)

Reputatie 7
Badge +17

Goed bezig. Elke dag clean is er 1.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi hier ben ik weer, ik ben clean sinds mijn laatste bericht, en het gaat een stuk beter :)

Hallo iedereen :) ik ben de laatste tijd veel afwezig geweest sorry hiervoor. Ik ben namelijk al een week ziek en lig op bed maar de toetsweek start overmorgen maar omdat ik de hele tijd ziek ben geweest heb ik niet kunnen leren en nu heb ik heel heel veel stress! :( anyways ik heb de afgelopen 20 dagen 0 keer gesneden :)))

Reputatie 4
Badge +1

Waarschijnlijk leest niemand dit weer, maar het gaat weer helemaal fout. Ben weer heel erg gaan snijden en mijn mentor is met pension dus daar heb ik geen contact meer mee. Mijn hele benen zitten onder de littekens en heb echt stress voor de zomer aangezien bijna niemand het weet. 

Hey,

Er is wel iemand die dit leest. Ga alsjeblieft met je ouders praten. Ik weet dat dit heel moeilijk is, maar zekers wel verstandig. In de zomer kan je ook een lange broek dragen. En nu ik dat lees is het een hele domme tip, want de kans dat je dan vragen krijgt is heel groot. Ik draag in de zomer wel een lange broek, maar bij mij wordt het op autisme geschoven.

Ik doe zelf ook aan zelfbeschadiging en bij mij werkte bijna niks om te minderen of te stoppen. Uiteindelijk ging ik proberen te leven onder de hashtag WWJD. Ik weet niet of jij gelooft in God, maar bij mij helpt dit heel erg. WWJD staat voor What Would Jesus Do? Daar denk ik steeds aan als ik de neiging heb om dit te doen. Ik kan niet zeggen dat ik gestopt ben, maar van meerdere keren per dag naar 1 keer per dag is al wel beter.

Sorry voor dit onzinnig lange verhaal.

Ik zal voor je bidden!

Doei!

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Iemand_met problemen,

We lezen dat je momenteel weer in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Heel veel sterkte,

Fem, De Kindertelefoon

Reageer