Vraag

hoofdpijn

  • 19 August 2020
  • 7 reacties
  • 80 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 2 reacties

Hallo iedereen 

De laatse tijd heb ik eigelijk bijna altijd een lichte hoofdpijn. De hoofdpijn is niet super erg maar wel heel erg vervelend. Ik heb het bijna de hele dag maar als ik een spelletje doe of wat anders doe heb ik er meestal niet zo veel last van maar als ik even niks doe of fiets of loop of aan eten ben of weet ik veel dan heb ok wel last van de hoofdpijn. Iemand die dit ook heeft of weet wat dit is of wat je er tegen kunt doen?

Alvast bedankt.


7 reacties

Ik ben geen dokter, dus ik zou het niet weten. Ik zou hiervoor dan ook even naar de huisarts gaan.

Groetjess

Badge

Ik ben geen dokter, dus ik zou het niet weten. Ik zou hiervoor dan ook even naar de huisarts gaan.

Groetjess

Dankjewel! Maar ik denk als ik na huisarts ga dat hij zegt: het gaat over tijdje wel weer over

je zou naar de huisarts moeten, maar je kan proberen iets koud op je voorhoofd leggen omdat je hoofd veel te warm is kan door de verkoeling de pijn oplossen maar niet veel te koud!

Badge

Zoek op internet op hoofd pijn dag boek vul het in voor 14 dagen of 10 en dan met het papiertje naar de dokter gaan en zeggen ik heb het bij gehouden en dan zien ze verder want als je daar komt gaan ze wrschijnlijk zeggen dat je het moet in vullen en dan ben je ze voor 😉

Probeer voldoende water te drinken. Dit kan als je het niet voldoende drinkt ook zorgen voor hoofdpijn vooral met het warme weer.

Blijft het dan alsnog aanhouden dan kun je inderdaad een bezoekje brengen aan de huisarts.

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi,

hoofdpijn lijkt wel een beetje op buikpijn, je weet meestal wel wat het niet is, maar bijna nooit wat het wel is. Zoals Spookyzx al zei: probeer voldoende te drinken (tussen de 1 en 2 liter per dag), daar zou het door kunnen komen.

Het kan ook komen dat je lang in een verkrampte houding hebt gezeten (bijv door te gamen) en dat daardoor je spieren zijn gespannen en verkrampt, laat je ouders eens voelen of de spieren in je schouders en/of nek hard zijn, en of het pijn doet als er zacht op wordt gedrukt. Als dat zo is kan je 2 dingen doen (je kan natuurlijk meer doen maar dit zijn de dingen die ik altijd doe): een paracetamolletje slikken (half of heel, ligt aan je leeftijd en hoe heftig de pijn is), daardoor gaat de pijn even weg en ontspannen je spieren weer. Of je maakt een afspraak met een fysiotherapeut. Die kan dan je spieren los masseren.

Dit waren de 2 soorten hoofdpijn die bij mij het meest voorkomen, het kan nog heeel veel meer zijn. Als je het nog een week ofzo hebt zou ik er toch mee naar de dokter gaan.

Groetjes Paardebloem83

Badge

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Hallo

 

Ik heb al 2 keer een aspirientje geprobeerd maar daar door werd de hoofdpijn niet minder door. Ik ga inderdaad even af wachten want wat de rest zij mischien heeft het te maken met het warme weer en water drinken 

 

Groetjes

Reageer