Hongerstaking

  • 1 August 2022
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, mijn vriendin weegt een beetje te zwaar en nu is ze bang om dingen te eten omdat ze bang is nog meer aan te komen. Ze probeert nu dagen niks meer te eten, maar ik wil dat ze dat wel doet. Ik wil haar niet pushen om iets te doen wat ze niet wil, maar ik wil ook niet dat ze niets eet. Heeft iemand hier goed advies over of weet hiermee om te gaan? Mijn vriendin is 15 trouwens. Bewegen lukt haar niet goed omdat ze heel veel lichamelijke pijn heeft. Tijd om actie te ondernemen dus. Ik heb met haar afgesproken samen op een dieet te gaan zodat het makkelijker vol te houden is, alleen eet ze nu dus heel weinig wat dus niet de bedoeling is. Wie weet raad en kan ons helpen?


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zou tegen haar zeggen dat ze hulp moet zoeken met afvallen (als ze ook echt overgewicht heeft). Ik ben van mening dat het voor kinderen (vooral deze leeftijdscategorie) niet slim is om het te doen zonder hulp, omdat je rond deze leeftijd meestal heel onzeker bent en heel erg beïnvloedt word door Social media (terwijl dat allemaal nep is, want word allemaal bewerkt en andere poses aangenomen en en bijv je broek hoger aan doen zodat het lijkt alsof je buik dun is en een lichaam kan er helemaal niet eens zo uit zien) en je door al die dingen kunt doorslaan en dan misschien een eetstoornis krijgt en heel ongezond gaat leven. Misschien is het goed om eerst naar een arts te gaan (voor die lichamelijke pijn). Ik ben het met je eens dat niets of bijna niets meer eten niet werkt en slecht is, je lichaam heeft juist eten nodig voor brandstof, zodat je energie krijgt, het beste is gezond eten en minder gezond eten zoveel mogelijk vermijden en sporten. Het beste voor haar is denk ik om naar een diëtist gaan voor wat ze het beste kan eten en welke tijden ze moet eten en hoeveel en dan voor beweging naar een professional trainer. Die lichamelijke pijn kan trouwens misschien ook komen doordat ze te zwaar is, of nooit sport. Zeg dit allemaal tegen haar, zodat ze niet  ongezond(er) gaat leven en niet in het afvallen doorslaat of een eetstoornis krijgt. Het is echt belangrijk dat ze goed oplet dat ze er niet in doorslaat, want een eetstoornis wil je niet, dat kan haar  hele leven verwoesten.

Succes

:)

 EEM37

 

Reageer