Vraag

Hoevel drank is gevaarlijkM

  • 14 January 2021
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Hoi ik ben 14 jaar en vroeg mij eigenlijk af hoeveel dank(vodka wisky 40%) nou eigenlijk echt gevaarlijk is en hoeveel glazen zijn echt gevaarlijk en wat is normaal en wat is veel maar niet gevaarlijk? Ik drink zelf niet maar veel vrienden van mij wel soms en ik denk altijd dat ze veel te veel drinken.


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Hallo anoniem155155, 
drank is heel erg slecht voor je! Heel verstandig dus dat je niet drinkt! Alcohol kan ziektes veroorzaken met hele nare gevolgen. Omdat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn, heeft alcohol daar een negatief effect op . Alcohol is absoluut niet goed voor je dus! 

Ik hoop dat ik je goed geholpen heb, groetjes van mij!

Hallo anoniem155155, 
drank is heel erg slecht voor je! Heel verstandig dus dat je niet drinkt! Alcohol kan ziektes veroorzaken met hele nare gevolgen. Omdat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn, heeft alcohol daar een negatief effect op . Alcohol is absoluut niet goed voor je dus! 

Ik hoop dat ik je goed geholpen heb, groetjes van mij!

helemaal mee eens dat het maatschappelijk geaccepteerd is wil nog niet zeggen dat het niet slecht voor je is. en alcohol is heel slecht voor je maar omdat het heel normaal is hebben meeste mensen dat niet door. 

Hee anoniem155155,

Hoeveel alcohol gevaarlijk is is van meerdere factoren afhankelijk zoals geslacht, lichaamsgewicht en hoeveelheid alcohol (promillage), hersenvolume en ervaring met alcohol.

Bij alcoholvergiftiging wordt de concentratie alcohol in het bloed zo hoog dat je bewusteloos en in coma kan raken. Bij jongeren kan dit al bij een promillage van 1,7. Bij volwassen ervaren drinkers kan een alcoholvergiftiging optreden vanaf een promillage van 4. De kans op bewusteloosheid is dan groot. Bij 5 promille raakt een volwassene in coma.

Alcohol verdeelt zich over het lichaamsvocht. Bij een jongen bestaat 60% van zijn gewicht uit lichaamsvocht. Bij een jongen van 50 kg verdeelt de alcohol zich over 30 liter vocht. Na 2 glazen heeft hij een promillage van 0,50. Bij een volwassen jongen van 70 kg weegt verdeelt de alcohol zich over 42 liter vocht. Zijn promillage na twee glazen is dan 0,33.

We zagen dat bij een jongen 60% van zijn gewicht uit lichaamsvocht bestaat. Bij een meisje is dit 55%.

Bron https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-een-alcoholvergiftiging/

Verstandig dat je niet veel drinkt, maar ik zou je afraden om überhaupt niet te drinken tot je 18e en tot je 21e niet is nog beter. Het is bewezen dat het echt je hersenen of andere dingen aantast. Als je dat kan voorkomen, waarom niet..

Groetjes,
Simply Me

 

Reageer