Vraag

hoevaak douchen?

  • 21 October 2020
  • 10 reacties
  • 370 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Ik vroeg me af hoevaak jullie douchen. Ik douche zelf maar 2 keer per week maar veel mensen doen dat volgensmij elke dag? En wanneer doe je dat dan, want s ochtends vind ik veel te vroeg want dan moet ik me klaarmaken voor school, dan zal ik al eerder op moeten staan.


10 reacties

Hi stroopwafel,

 

ik ga eigenlijk elke dag wel onder de douche en vaak ook wel 2 x op een dag, maar dat komt omdat ik vaak met mijn twin (of iemand anders) ga sporten. Toen we nog op school zaten (we hebben nu een tussenjaar) gingen we voor school 2-3 per week hardlopen (om 06.15 uur ofzo), dus dan daarna douchen (om 0.700 uur ofzo) en dan naar school en 's middags gingen we vaak ook nog mountainbiken of tennissen of dansen, dus dan zweet je ook weer en soms douchten we dan vlak voor het eten (19.00 uur) of slapen (23.00-0.00 uur). Maar dan wassen we niet elke keer ons haar met shampoo, want das slecht (denk ik) als je dat zo vaak doet. Maar gewoon afspoelen, soms alleen met water, maar meestal wel doucheschuim. Oh ja en 2 x per week douchten we op school na gym

 

Groetjes,

M&M's

Ik douche elke dag meestal 5 minuten. Ik doe het in de ochtend voor school dat is wel haasten meestal :( 

ik vind het vies als je maar 2 keer per week doucht (niet gemeen bedoeld )

voordeel in ochtend is dat je haar makkelijk te kammen is 

Dank voor jullie reacties. 

Ik douche maar 2x per week omdat ik niet sport. Als ik zou gaan sporten zou ik denk ik wel wat vaker douchen!

's Ochtends sta ik meestal een half uur voor ik moet vertrekken op, dus dan heb ik geen tijd om te douchen (ik ben totaal geen ochtendmens). Ik zal dus een beter moment moeten vinden 

Ik vind 2x per week idd ook best wel weinig, ook als je niet sport. In de vakantie, ok, maar als je naar school moet vind ik dat niet echt fris. Mensen moeten naast je zitten enzo. Zo denk ik erover in ieder geval. 

Ik zou minimaal 1x in de twee dagen douchen, dus om de dag.

Ik douche meestal iedere avond. Als ik klaar ben met huiswerk  nog even onder de douche en dan nog even wat voor mezelf doen voordat ik naar bed ga. Als ik heb gesport, ga ik meteen onder de douche, ook beter voor je spieren om niet ineens zo snel af te koelen.

 

 

Heyy

Ik douche op dit moment 3-4x per week. Sowieso op zaterdag, maandag en woensdag. Als het dan nodig blijkt nog een extra keertje.

Als je je wast voor je naar school gaat vind ik het ook niet nodig om iedere dag te douchen. 

Ik doe wel iedere dag hoofd, oksels en schaamstreek wassen. Vindt ik wel hygiënisch. Voor die 3 plekken vindt ik het een beetje zonde van het water om te douchen dusja. Gwn met een washandje. Gaat nog sneller ook.

Groetjs

Bedankt!

Badge

opzich kan 2 keer per week douchen wel, als je je verder schoon houdt. Bijv elke ochtend en avond even wassen. Ik zelf douche 3 of 4 keer per week, soms wel en soms niet mijn haar wassen.

Heyo,

Ik douche elke dag wel. 2x per dag. In de ochtend vind ik het heerlijk om zo de dag te beginnen. En uiteindelijk in de avond meestal voor het streamen dan ben je helemaal klaar gestoomd om te beginnen haha. Meestal douche ik 10min denk ik of 15. 

Ik begin dan altijd eerst met een warme douche en als ik klaar ben met shampoo enzo dan switch ik de knop naar beneden en wordt de douche ijskoud. Ik denk dan altijd aan hun. En omdat je zowat bevriest en hoofdpijn krijgt omdat het zo koud is. Geeft het altijd wel voldoening in hun ogen. Hun blij, ik blij zeg ik dan altijd maar.

Zondag ga ik altijd in bad. Ook dan is het bad ijskoud. Ja nou ja. Soms moet je doen wat zij willen right?

Ik vind douchen zelf altijd wel zo hygiënisch,  maar veel douchen is blijkbaar ook niet goed. Dus ja.

 

See ya!

Jixx.

Reputatie 7
Badge +5

Elke ochtend   = 7x

na het sporten/gym school  4x

als ik niet gesport heb ‘s avonds ook voor ik naar bed ga

Reputatie 1
Badge

Heeeyy! 

Ik douche zelf elke dag gwn, en omdat het zo veel werk is was ik om de dag mn haar….

Xx May!:sunflower:

Reageer