Skip to main content
Vraag

Hoe zorg ik dat mijn littekens niet zichtbaar zijn?

  • 20 June 2024
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Hoi, ik ben Samuel, ik ben 14 en ik heb vorige maand mezelf voor het eerst gesneden, en gisteren weer. Nu kan ik nog lange broeken aan doen, maar over een paar weken ga ik op vakantie en dan zal ik geen lange broeken aan kunnen doen. Ik schaam me redelijk veel ervoor dat ik het heb gedaan en ik wil niet dat iemand erachter komt dat het zo ver is gegaan en ik weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand tips om de wonden te verbergen?? Bedankt! 

tekst aangepast vanwege regel 6 

Hoi @Samuel-le ,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Julia (De Kindertelefoon) 


Hey Samuel-le,

 

1 je zou er make-up over kunnen smeren maar ik weet niet of dat gaat helpen en of je gaat zwemmen..

2 Je kan er misschien pleisters overheen doen en zeggen dat je je bent gekrapt door een kat fzo (doe ik altijd)

3 je kan  altijd gewoon iets anders bedenken maar ik weet niet of je littekens open zijn of al dicht dus dat is moeilijkkk


Hi @everythingisok! Makeup zou inderdaad kunnen werken, moet ik alleen ff kijken dat ik die snel ga kopen 🙂 en pleisters zijn ook een goed idee, bedankt!!


Hoi @Samuel-le,

Wat ook kan helpen om de littekens te verzorgen en minder vies eruit te laten zien. Ik bedoel daarmee zegmaar dat het niet een heel heftig litteken wordt enzo. 

Is litteken crème dat verzorgt littekens en zorgt ervoor dat ze wat netter worden verwerkt.

 

Sorry als mijn uitleg niet heel duidelijk is, want ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Reageer