Vraag

hoe zorg ik dat hij stopt?

  • 19 February 2020
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Badge

Ik heb al een tijdje (2 weken) dat ik me heel slecht voel over mijn lichaam en steeds als ik te veel heb gegeten geef ik over zodat ik me weer iets beter voel. Ik zou er zelf niet mee stoppen want ik weet geen reden waarom. Maar nu doet mijn vriend het ook, hoe zorg ik ervoor dat hij stopt?


4 reacties

Hey,

het is denk ik belangrijk om bij jezelf te beginnen, zo geef je je vriend ook motivatie om ook te stoppen, het zal voor hem even moeilijk zijn als voor jou. Misschien kun je er een keer met hem over praten? Ik zou als je er klaar voor bent hulp gaan zoeken, weten je ouders hiervan? Het is heel ongezond en slecht voor je lichaam, misschien is het een idee om een keer naar een diëtist te gaan.

Xx:four_leaf_clover:

Reputatie 3
Badge +3

Hoi hoi,

Hé wat naar voor je dat je je zo voelt. Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet maar iedereen is mooi op z'n eigen manier, ook jij :). Ik herken het slechte gevoel over je lichaam hebben, maar de oplossing is niet overgeven of minder gaan eten etc. Als je dat te vaak doet wordt het een gewoonte en dan kan het gevaarlijk worden dus please doe dat niet (ik weet dat het  irritant is als mensen dat zeggen). Wat wel oplossingen kunnen zijn als je over lichaam onzeker bent, zijn vooral goed en gevarieerd blijven eten(vitaminen, koolhydraten etc), misschien om de dag een stukje hardlopen(en dan later opbouwen ofzo) wat jouw vriend betreft precies hetzelfde. 

 

Hoop dat je er wat mee kunt.

Veel succes! :)

 

Liefs,

sweetdreamer0704

Badge

Hey,

het is denk ik belangrijk om bij jezelf te beginnen, zo geef je je vriend ook motivatie om ook te stoppen, het zal voor hem even moeilijk zijn als voor jou. Misschien kun je er een keer met hem over praten? Ik zou als je er klaar voor bent hulp gaan zoeken, weten je ouders hiervan? Het is heel ongezond en slecht voor je lichaam, misschien is het een idee om een keer naar een diëtist te gaan.

Xx:four_leaf_clover:

Hey,

het is denk ik belangrijk om bij jezelf te beginnen, zo geef je je vriend ook motivatie om ook te stoppen, het zal voor hem even moeilijk zijn als voor jou. Misschien kun je er een keer met hem over praten? Ik zou als je er klaar voor bent hulp gaan zoeken, weten je ouders hiervan? Het is heel ongezond en slecht voor je lichaam, misschien is het een idee om een keer naar een diëtist te gaan.

Xx:four_leaf_clover:

Mijn vriend doet het juist omdat hij denkt dat het werkt als motivatie dat ik zou gaan stoppen. Hij snapt niet dat het niet werkt als hij het ook doet. 

 

Hey Juulan

 

Je vriend “kopieert” jouw ongezond gedrag, om je te motiveren om hiermee te stoppen. Wat jammer dat hij dit doet. Ik kan me voorstellen dat je dit niet als behulpzaam beschouwt. 

 

Zoals in bovenstaande reacties voorgesteld werd, zou het nuttig kunnen zijn om bij jezelf te beginnen. Denk je dat je de stap naar hulp durft zetten? Je zou bijvoorbeeld langs kunnen gaan bij de huisarts of de schoolpsycholoog. Eventueel zou je je vriend kunnen vragen om mee te gaan, zodat hij ziet dat je bereid bent om aan je welzijn te werken. 

 

Druk je vriend gerust op het hart dat hij je niet helpt door jouw gedrag te kopiëren. Integendeel: wat hij doet bezorgt je vast een hoop stress. 

 

Gr. Kenshin

Reageer