Vraag

hoe word ik moe

  • 2 September 2020
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Weet iemand hoe ik moe kan worden voor het slapen gaan

 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ja schaapjes tellen (nee grapje)

Zelf heb ik een trampoline en spring ik daar een half uurtje op voordat ik ga slapen (ik weet niet op dat voor jou ook werkt of het je alleen drukker maakt...)

Als je ligt te piekeren of te dagdromen ga dan eerder naar bed dan ben je uitgepiekert op de tijd dat je zou moeten gaan slapen..

Ook heb je van die theetjes (ook weer z'n ding het moet maar net voor jou werken...)

Als ik niet kan slapen en ik moet de volgende dag vroegjes me bedje uit ga ik altijd muziek luisteren (gewoon met me oortjes zodat ik echt 1 ben met mezelf k weet niet of je dat lekker vind liggen maar ik kan de hele nacht met me oortjes in want uiteindelijk val ik in slaap en hoor k het niet meer enzo...(muziek natuurlijk niet te hard...)) 

Ook 3 uur voor dat je gaat slapen niet meer eten het is beten voor je lichaam en je slaapt beter omdat eten verteren energie kost... 

Ik weet niet of je bang bent dat je niet kan slapen maar ik heb altijd me telefoon onder me kussen (ik weet dat het slecht is...) Maar anders ben ik bang.... Bang dat er een inbreker komt en ik daar lig zovan ik heb geen telefoon hoe moet ik de politie bellen??? Nou niet.…

Helpt niets en je wilt echt slapen maar je blijft maar piekeren kan je pillen kopen dat je helpt bij het slapen (en dat heb je vlg mij ook in thee) je kan ook iets van zen of yoga doen voor het slapen 

Een hele tekst ik hoop dat ik je kon helpen zo niet dan hoop ik dat het je toch gaat lukken 😃

Groetjes,

H_x...

Heyy

Zit je nog op je telefoon net voor slapengaan? Dat kan de reden zijn dat je moeilijk in slaap geraakt. Probeer dingen zonder scherm laat in de avond; boek lezen, puzzelen, strips, woordzoekers ofzo, iets zonder scherm. 

Voor andere dingen, lees FF de rea hierboven!

Groetjs

Hi,

 

Misschien kan je proberen om elke avond alles in een vaste volgorde te doen. Als je dit een tijdje volhoudt wennen je hersens eraan en dan weten ze wanneer ze zich moeten voorbereiden om te gaan slapen.

Verder kan je voor je gaat slapen beter iets rustigs doen zoals lezen. Ook kan je zorgen dat je het niet koud hebt en niet zweet, dus gewoon lekker warm bent, voordat je naar bed gaat, zorg dan dat ook je voeten lekker warm zijn.

Als je echt al uren wakker ligt en niet in slaap kan komen kan je beter stoppen met proberen en iets heel simpels gaan doen waarbij je niet na hoeft te denken. Daarna kan je dan je vaste ritueel (als je dat hebt) herhalen en proberen alsnog in slaap te komen.

Dit waren een paar tips die voor mij werken, hopelijk helpt het jou ook.
 

Groetjes J8j8

Geen scherm een uur voordat je gaat slapen, dingen doen waarvan je moe word zoals sporten. Een warme dough nemen. Boek lezen. 

Als dit soort dingen niet helpt kun je ook zachte slaappillen kopen. Zoals etos huismerk slaappillen. Maar dan moet je even kijken hoeveel je moet nemen.

Slaap zacht🙃

Hi, ik had er ook vaak last van, het helpt om te gaan douchen voor je gaat slapen en niet voor een scherm te zitten ong een uur voor je gaat slapen. Gewoon een paractemol nemen werkt bij mij vaak ook. Nep gapen zorgt er soms ook voor dat je moe wordt en echt gaat gapen.Hoop dat dit helpt!

Reageer