Vraag

hoe weet je of iemand een eetstoornis heeft?

  • 24 June 2021
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Badge +3

Hey, 

Ik heb dus een meisje in mijn klas waarmee ik niet perse vriendinnen ben maar we hebben een gemeenschappelijke vriendin en ze is wel aardig dus soms zitten we samen met anderen in de pauze. Nu viel het me op dat ze nooit eet op school. Ik vroeg er een keer naar en ze zij dat ze nooit honger had op school. Daarna hebben we het er nooit echt meer overgehad. Het lijkt me een beetje ongezond om je lunch over te slaan iedere dag. En hoe kun je de hele 7 uur op school nou geen honger hebben? Ik maak me dus een beetje zorgen. En ben bang dat ze misschien een eetstoornis heeft. Hoe zou ik haar kunnen helpen? Of erachter komen of het überhaupt wel zo is? Zoals ik al zij zijn we niet perse vriendinnen en spreek ik haar niet erg vaak. Iemand tips?


2 reacties

Haii, 

 

Goed van je dat je je daar naar kijkt en dat je er al over geprobeerd hebt te praten met haar! Je zou het ook nog even kunnen aangeven bij je mentor of teamleider, die weten vast goed hoe ze met zulke situaties om moeten gaan! 

Joee!

Badge

Hey,

niks eten op school is echt heel ongezond, en iedereen heeft wel honger na een paar uur. Misschien kan je vragen of ze een keertje mee wilt gaan als je uit eten gaat? Dan zeg je gewoon dat je met je vriendengroep gaat, en dan zeg je dat je iets gaat eten waar veel calorieën in zitten (natuurlijk niet precies zo, maar bv patat is een goede) en als ze nee zegt, dan weet je al misschien iets meer.

X

 

Reageer