Vraag

Hoe weet ik of ik een eetstoornis heb?

  • 12 February 2023
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Badge

Ik struggle ondertussen al 2 jaar met eten omdat ik wil afvallen. Ik weet dat ik het niet op de gezonde manier doe, maar ik weet zelf ook niet hoe ik mezelf kan verbeteren. Buiten dat heb ik depressie en vind ik het lastig om sommige dingen te gaan doen, onder andere dus op gezondere manieren afvallen, wat bijvoorbeeld zou kunnen zijn naar de gym gaan of iets. Ik wil hier niet mee zeggen dat depressie mijn excuus ervoor is maar het is wel een groot deel van waarom ik het lastig vind. Om specifiek te zijn denk ik dat ik bulimia heb, de ene keer werk ik zoveel mogelijk naar binnen om het vervolgens maar weer uit te kotsen… of dan eet ik helemaal niks en ben ik super vermoeid. Ik durf hier niet over te praten omdat ik bang ben. Mijn moeder neemt mijn diagnoses niet volledig serieus en vind dat ik gewoon normaal moet zijn als de rest… Wat moet ik doen?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

ik denk dat het niet veel uitmaakt of het lebeltje ‘eetstoornis” aan jou eetgedrag hangt, maar dat het er simpelweg om gaat, dat afvallen, op deze manier, gewoon niet goed voor je is. 

 

 

ik denk dat het heel belangrijk voor je is dat mensen jou wél serieus gaan nemen, dat je hulp kan krijgen, van een  psychiater of dergelijke….   die kan je dan niet alleen helpen met je eetstoornis, maar ook met je depressie……

En aangezien jou moeder je niet (heel) serieus neemt, is het misschien goed om dit eerst eens met iemand anders te bespreken, bijvoorbeeld je mentor, een andere docent, of iemand anders die je vertrouwt….. de huisarts kan ook, die kan je dan een doorverwijzing geven voor hulp. 

 

 

 

wat je ook moet proberen, is jezelf gaan respecteren, jezelf waarderen. jezelf goed vinden zoals je bent, en ik weet, dat is moeilijk, maar dat is wel iets wat je echt moet gaan proberen. ik denk, en hoop dat je dat gaat helpen, zodra dat lukt….. en dat hoeft echt nog niet vandaag, of volgende week, maar het is wel het proberen waard, toch?!  

 

ik vindt het heel knap van je, dat je je verhaal durft te delen op het forum, en om hulp vraagt! je kan ook altijd chatten of bellen met de kindertelefoon ( nummer;   0800- 0432 ). 

je kan ook eens kijken op deze site, ( proud 2be me ) dat is een site, voor mensen met een eetstoornis, maar dan niet zo'n pro-ana site, maar juist een site waar je tips en hulp kan krijgen hoe je je eetprobleem kan oplossen.  ik hoor er weleens mensen over die een eetstoornis hebben (gehad) en dat het een fijne site is…… ik hoop dat ditzelfde voor jou geldt…. 

 

ik weet dat je dit kan, je komt er doorheen!! heel veel liefs & suc6, 

Mij_Niet_Gezien

Reageer