Vraag

hoe vraag ik of ik make up mag dragen?

  • 23 March 2021
  • 8 reacties
  • 619 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben 14 jaar en ik ben die ene meisje die geen make up draagt en een haat heeft aan mensen die te veel make up dragen en elke keer als iemand aan mijn moeder vraagt of ik make up draag zegt ze dat ik niet zo'n persoon ben maar ik wil al letterlijk mijn hele leven make up dragen maar ik ben zo'n nerdy waarvan je dat niet kan verwachten zeg maar dus ik weet de reactie van mijn vader en moeder niet en ik moet het vragen aan mijn moeder maar dat is echt te akward trouwens ik ben ook die ene meisje die nooit jurken draagt dit komt omdat ik bang ben dat mijn ouders boos of raar gaan reageren want "ik ben niet zo'n persoon" terwijl ik heel graag lekkr make up wil dragen met een schattig jurkje er bij of een rokje kan ook maarja ik weet letterlijk niet hoe ik dit moet vragen of doen pls geef tips want ik wil een meisje zijn en mezelf vol zelfvertrouwen naar school toe sturen trouwens wat ook een probleem is ik wil dus al heel lang een jurkje dragen maar ik mag niet scheren van mijn moeder dus ik weet letterlijk niet hoe ik dat moet gaan oplosssen dat is dus ook een van mijn redenen om geen junk te dragen of kortebroek


8 reacties

Draag make-up als je dat wilt wie houdt je tegen als jij het mooi vindt is het belangrijkste!

Reputatie 1
Badge

ik heb precies het zelfde maar ik heb gewoon een keer make up gekocht en een jurkje en dat vond ze wennen maar wel heel leuk. Ik denk dat je moeder het echt niet erg vind als je make-up gaat dragen hoor.

Tip begin wel met bijvoorbeel een mascara en een lipgloss en dan later misschien wat meer

 

Groetjes 

HenkDePannenKoekenPlant

Reputatie 7
Badge +19

Gwn zeggen.. ik ga make up dragen of gen vragen.

Reputatie 5
Badge +3

heehee

je hoeft het zeker niet perse te vragen ik had hetzelfde maar ik kocht gewoon eerst een keertje een lipgloss en deed dat gewoon op viel niet heel erg op dus daar zei ze niks van dat deed ik dan een poosje en later deed ik dan opeens ook mascara op dat vond mijn moeder wel oke toen. later kwam er dan weer wat bij en dan bouw je het dus gelijkmatig en rustig op zodat je moeder eraan kan wennen mijne vond het toen helemaal oke. ik zou dan eerst je make-up look rustig aanpakken en als ze dat goed vind en het is normaal geworden kun je een keer een rokje of jurkje kopen gewoon doen aantrekken blij naar dr toe lopen en zeggen: kijk eens hoe leuk dit staat! dan ziet ze vast wel in dat je graag jurkjes en rokjes wil dragen en dat je het mooi vind. En dan ben je al een heel eind alleen dat stukje van het scheren begrijp ik niet. Waarom zou je je niet mogen scheren? het is jou lichaam! Ik zou dat gewoon doen. En als je moeder er iets van zegt kan je komen met het argument dat zij zichzelf ook scheert als dat zo is toch? Maar als je het gaat vragen kan ze nee zeggen als je het gewoon doet niet. Je kan het beter gewoon doen en daarna zeggen ik vind dit mooi en jij? dat werkt beter. 

Hoop dat je er wat aan hebt gehad x

knuffelllllll!!!! xx

Heey,

Zelf was ik ook nooit zo'n meisje van de make-up. Wel hield ik erg van rokjes en jurken.

Mijn moeder en vader hebben ook altijd wel een mening gehad en nog steeds over het dragen van make-up en bepaalde kleding. Ik wilde het wel graag eens proberen. Op een gegeven moment heb ik besloten het zelf maar gewoon te doen. Het was mijn keuze.

Ik ben begonnen met wat mascara en later oogschaduw en lippenstift. Nog weer later begon ik met eyeliner. Ik draag het niet veel, maar ik laat me niet tegenhouden door wat anderen vinden. Ik betaal het toch wel zelf.

Hetzelfde geldt voor nagellak of kleren. Als hun het niet leuk vinden, jammer, het is mijn style en mijn keuze. En tuurlijk levert dat wel gedoe op en dat is jammer. Maar mijn ouders vinden het ergens ook wel leuk dat ik zelf experimenteer en ontwikkel. Zeker aan het begin moesten ze wennen en vonden ze het niet goed. Langzaam aan accepteren ze steeds een beetje dat ik ook mijn eigen keuzes maak.

Groetjes,
Simply Me

 

Reputatie 1
Badge

heehee

je hoeft het zeker niet perse te vragen ik had hetzelfde maar ik kocht gewoon eerst een keertje een lipgloss en deed dat gewoon op viel niet heel erg op dus daar zei ze niks van dat deed ik dan een poosje en later deed ik dan opeens ook mascara op dat vond mijn moeder wel oke toen. later kwam er dan weer wat bij en dan bouw je het dus gelijkmatig en rustig op zodat je moeder eraan kan wennen mijne vond het toen helemaal oke. ik zou dan eerst je make-up look rustig aanpakken en als ze dat goed vind en het is normaal geworden kun je een keer een rokje of jurkje kopen gewoon doen aantrekken blij naar dr toe lopen en zeggen: kijk eens hoe leuk dit staat! dan ziet ze vast wel in dat je graag jurkjes en rokjes wil dragen en dat je het mooi vind. En dan ben je al een heel eind alleen dat stukje van het scheren begrijp ik niet. Waarom zou je je niet mogen scheren? het is jou lichaam! Ik zou dat gewoon doen. En als je moeder er iets van zegt kan je komen met het argument dat zij zichzelf ook scheert als dat zo is toch? Maar als je het gaat vragen kan ze nee zeggen als je het gewoon doet niet. Je kan het beter gewoon doen en daarna zeggen ik vind dit mooi en jij? dat werkt beter. 

Hoop dat je er wat aan hebt gehad x

knuffelllllll!!!! xx

Heel erg bedankt voor je tips! 🥰🥰

Reputatie 1
Badge

Heey,

Zelf was ik ook nooit zo'n meisje van de make-up. Wel hield ik erg van rokjes en jurken.

Mijn moeder en vader hebben ook altijd wel een mening gehad en nog steeds over het dragen van make-up en bepaalde kleding. Ik wilde het wel graag eens proberen. Op een gegeven moment heb ik besloten het zelf maar gewoon te doen. Het was mijn keuze.

Ik ben begonnen met wat mascara en later oogschaduw en lippenstift. Nog weer later begon ik met eyeliner. Ik draag het niet veel, maar ik laat me niet tegenhouden door wat anderen vinden. Ik betaal het toch wel zelf.

Hetzelfde geldt voor nagellak of kleren. Als hun het niet leuk vinden, jammer, het is mijn style en mijn keuze. En tuurlijk levert dat wel gedoe op en dat is jammer. Maar mijn ouders vinden het ergens ook wel leuk dat ik zelf experimenteer en ontwikkel. Zeker aan het begin moesten ze wennen en vonden ze het niet goed. Langzaam aan accepteren ze steeds een beetje dat ik ook mijn eigen keuzes maak.

Groetjes,
Simply Me

 

Wat knap dat je dat gewoon durft. 🥰🥰 

Heey,

Zoals ik het al zei gaat het ook niet zo vanzelf.
Maar op een gegeven moment wil je wil en ga je ook wat experimenteren.
Dat hoort bij en is gezond om te doen.
Sommige dingen moet je gewoon proberen.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Groetjes,
Simply Me

 

Reageer