Vraag

hoe voelt narcose

  • 10 February 2020
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

hey ik word morgen geopereert aan mijn oor en ik vind het heel erg eng omdat ik een hele grote naalden fobie heb en ik vindt het idee van narcose eng dus mijn vraag is hoe narcose voelt 


3 reacties

Hi philo,

 

hoe het precies voelt, weet ik niet precies, maar je merkt iig niks van de operatie zelf. Een beetje zoals je slaapt, denk ik :sleeping:

 

Hoe het allemaal gaat kun je lezen op deze site:

https://www.umcg.nl/SiteCollectionDocuments/Zorg/Kinderen/Bram%20krijgt%20een%20narcose.pdf

 

Het is een verhaal met plaatjes.

 

Het kan natuurlijk zijn, dat het in het ziekenhuis waar jij bent een heel klein beetje anders gaat, maar veel zal het niet verschillen, denk ik.

 

Papa of mama mag vast wel bij jou in de buurt blijven totdat je slaapt en als je weer wakker wordt, dan zijn ze er vast ook weer. Dan is alles achter de rug en je oor ook weer klaar :slight_smile:

 

Heel veel succes.

Het komt wel goed, maar een beetje spannend lijkt het me wel. Maar de dokters doen niks anders, dus weten ze precies wat ze moeten doen.

 

Groetjes,

M&M's

Hey philo

 

Zoals M en Ms zei, ervaar je narcose grotendeels als slapen. Via een mondmasker adem je een bepaald gas in, waardoor je stilaan, meestal binnen de tien tellen, het bewustzijn verliest. 

 

Toen ik eens onder narcose werd gebracht, werd er me gevraagd om tot tien te tellen. Rond vijf zwierf ik al diep in dromenland rond. Bij het ontwaken was het even schrikken omdat ik niet meer wist wat er gebeurd was, maar verder verliep alles prima. Ik heb geen vervelende na-effecten ondervonden van de narcose. 

 

Ik wens je een “fijne” operatie en spoedig herstel toe :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

Hey, 

Ik ben bij een operatie een keer in narcose gebracht, en ik herinner me het redelijk. 

Ik kan me gewoon een gevoel herinneren van dat je opeens weg bent. Het is heel lastig te beschrijven, het t is gewoon opeens zwart en je krijgt niks meer mee. Het doet geen pijn ofzo. 

Xx

Reageer