Skip to main content

Hallo ik krijg morgen de hpv prik en ik vroeg me af doet de prik pijn en als dat zo is op een schaal van 1 tot 10 hoeveel?

Alvast bedankt

Ik ben erg bang

Zoals alle andere vaccinaties.

Wilhelmavemela.

Doet geen pijn lieve meid! Ik geen een 1.5

Hey je voelt er niks van ! Echt waar stelt niets voor. Als je even de andere kant op kijkt is het al klaar 🙂 komt goed !

Sanny xxxxx

Heel erg bedankt allemaal!!

Hoi Anoniem 6,

Het vaccin zelf doet nauwelijks pijn. Het voelt gewoon als normale vaccinatie, niet perse veel meer of minder. En bij de meeste vaccinaties is de tijd voordat je het vaccin krijgt het ergst, omdat je spanning steeds meer blijft opbouwen. Daarna krijg je de prik en is het gewoon klaar. Probeer je arm goed te blijven bewegen: draai met je schouder, strek je uit, zwaai rondjes met je arm. Dan krijg je geen/minder spierpijn na de prik.

Ik zou het op een schaal van 1 tot 10 een 3 geven. Echt niet hoog dus.

Als je het spannend vind kan je dit gewoon aangeven bij het persoon die je de vaccinatie geeft, daar kunnen ze prima rekening mee houden. Maar meestal is het niet eens nodig, voeren ze gewoon een gesprekje (of wordt je op een andere manier afgeleid) en ben je opeens klaar.

En verder nog een tip: hou je arm goed ontspannen, als je een verkrampte arm hebt (bijvoorbeeld omdat je het spannend vind) krijg je meer last van je spieren. 

Veel succes!

Groetjes,

Paardebloem

1 denk ik . Het doet geen pijn . Het is dezelfde als andere vaccinaties.  Ik duim voor je ;) 

Emma

Ik denk 1 of 2. Als je bang bent voor de prik kan je het beste wegkijken als hij gezet wordt, je arm goed ontspannen en je concentreren op een andere plek op je lichaam.

Als een doorn van een braam of een roos een 5 is, dan is dit een 1. 

Reageer