Skip to main content

Hey hai, 

ik ben een meisje van 15 en ik draag nooit make-up en doe verder ook niet veel met mijn uiterlijk (behalve sieraden en kleren). Ik heb me hier altijd al een beetje oncomfortabel bij gevoeld, omdat ik vroeger wel heel erg hield van mezelf mooi maken. Make-up hoeft natuurlijk ook niet, maar het is wel belangrijk om jezelf goed te verzorgen, dat zie ik nu pas écht in. Het probleem alleen is...Ik weet niet hoe? 

Elke dag gaat als volgt: na het ontbijten ga ik tandenpoetsen, doe ik een plens water in mijn gezicht, heel soms een cremepje van weleda omdat ik vaak een droge huid heb, en daarna doe ik meestal wat leuke oorbellen in of mijn ringen maar daar gaat het hier niet over.  Opzich is dit in combinatie met niet al te laat slapen en 1/2 keer per week niet heel erg slecht denk ik, maar ik weet dat het beter kan. Veel beter. En ik zou het fijn vinden als jullie hier laten weten hoe jullie routine eruit ziet en of jullie nog tips hebben om mijzelf beter te verzorgen:) 

Dankjewel

Liefs, M

*1/2 keer per week douchen 

Bedoelde ik😅

Volgens mij doe je het nu al prima, je hoeft je voor jezelf ook niet uit te sloven, zoals ik altijd zeg: simplicity is key....

Ikzelf douche minsten 7 keer per week. Ik knip mn nagels om de 2 weken en poets minstens 2x per dag mn tanden. Ik ben een jongen dus voor de rest kan ik je niet veel verder helpen.

Ik douche elke dag en ik doe 4 keer in de week shampoo en conditiner en een haarmasker in een haarmakser is ook heel goed voor je haar. Ook smeer ik olie op me huid en doe ik olie en creme in me haar en doe ik bodymist op.  Ook kan je je nagels beter vijlen dan knippen want dat is beter voor je nagels.

Heey,

Zelfzorg is ook voldoende eten&drinken naast slapen en beweging. Bijvoorbeeld elke dag minimaal 2L water drinken en voldoende eten.

Ik weet niet of je die 3 pijlers kent: rust, reinheid, regelmaat. Op die manier kun je ook goed voor jezelf zorgen. De een heeft meer zelfzorg nodig en daar meer behoefte aan dan de ander. 

Je kan bijvoorbeeld naast douchen/wassen je gezicht reinigen met een speciale olie/crème, omdat er ondanks het wassen nog vuil op zit. Je kunt je insmeren met bodylotion.

Maar het kan ook zitten in zorg hebben voor je uiterlijk, qua kleren en sieraden etc.

Het is ook maar net waar jij jezelf prettig bij voelt.

Groetjes,
Simply Me

@Simply Me 

Thnx!! Dit helpt heel erg:) 

dit is wat ik altijd doe
bijna elke dag douchen

creme op mijn gezicht, ik gebruik verder geen make up, tenzij en uit ga. maar ja, dat zit er nu helemaal niet in. deo niet vergeten

natuurlijk tandenpoetsen 2x per dag, leuke kleding, ook fijn ondergoed, ik draag graag strings en hou niet van een bh, draag hemdje en softbra

om de dag haren wassen, cremepspoeling. soms na douchen bodylotion. ik draag graag een geurtje. Onder de douche check ik of ik moet bijschren, benen, oksels en schaamhaar.

Reageer