Vraag

hoe verwerk je iets ernstigs?

  • 24 April 2024
  • 17 reacties
  • 139 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Ik vind het moeilijk om te verwerken/niet meer eraan te denken met wat met mij gebeurd is online, sorry dat dit weer over mijn vorige topic gaat.

Ik probeer altijd naar muziek te luisteren, muziek die ik associeer met wat VOOR dit gebeurde. Ik teken soms dan ook.

Ik heb geen therapie meer maar wel een begeleider, zij helpt mij soms maar ik wil het niet aan haar vertellen… ben bang dat ik WEER naar therapie moet en dan moet ik weer het hele verhaal uitleggen. Mijn ouders zullen dan ook boos worden.

Heeft iemand nog tips voor mij om dit te verwerken? Of het een beetje minder zwaar te maken? Weet niet hoe ik het moet uitleggen.
 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Wat lastig zeg.. Goed dat je al wel dingen doet om tot rust te komen bijvoorbeeld de muziek en het tekenen ga daar vooral mee door! Wat mij ook wel helpt met het leren omgaan van trauma's is het uitschrijven van mijn gedachtes. Als alles erg negatief is in m'n hoofd ga ik gewoon schrijven en dat helpt om tot rust te komen dus misschien kan je dat proberen?

En ik snap dat je het niet met je begeleider durft te bespreken, maar misschien is dat wel beter om toch te doen zodat hij of zij je wel kan steunen want je verdient echt steun hiermee. Je kan ook altijd een keer met de kindertelefoon bellen of chatten als je dat fijn lijkt.

Sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +4

@ItsJustMe 

Ik heb toevallig een notitieblokje van mijn begeleider gekregen, ze zei dat ik daar in moest schrijven als het me te zwaar werd en dat doe ik ook. Maar ik ben bang dat mijn ouders het gaan lezen, vooral mijn vader.

Ik had weleens eerder een soort notitieblokje waarin ik mijn gevoelens schreef en alles, en mijn moeder las daar doorheen omdat ze dacht “dat het goed was om mij beter te leren kennen”.

En dat snap ik! Maar alsjeblieft! Lees gewoon mijn dingen niet! Ik lees toch ook niet door jouw boekjes heen!

En mijn vader begrijpt privacy gewoon niet. 

Ik heb wel nu de neiging om het notitieblokje mee naar mijn slaapkamer te nemen samen met een potlood met een gum erop, want dan kan ik uitgummen in plaats van het doorkrassen met een pen.

Maar even serieus, bedankt voor de tip! Ik waardeer het echt!

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Misschien kun je het ook schetsen of tekenen?  En dan zodanig dat alleen jij begrijpt wat er staat? Dan kan je vader ook niet 'meelezen' en heb jij 2 dingen: je gevoelens kwijt en de lekker puh dat niemand het kan  mee koekeloeren ☺️😉

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +4

@Tover01 

Oh ja! Dat kan ik inderdaad gaan doen! Ik wil altijd dat mijn tekeningen compleet zijn enzo en perfect, soms wil ik dat het blijft als een schets. Maar niet alles hoeft perfect te zijn en dat vergeet ik constant.

Ik heb weleens geprobeerd het eruit te tekenen, maar toen kreeg ik art block (oftewel, geen motivatie meer of ideeën om te tekenen).

Ik ga proberen wel verder gaan met die tekening! 

Reputatie 7
Badge +7

Misschien kan je ook een rommelige kamer ofzo opruimen? Dat helpt mij vaak om iets uit mijn hoofd te zetten

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +4

@Anoniemxv 

Sorry voor dit hele verhaal.

Mijn kamer aan mijn vader’s kant is rommelig, maar ik kan er niks aan doen omdat hij alles dumpt op mijn broertje’s oude kamer en mijn broertje slaapt bij mij op de kamer door dat.

Officieel zou ik naar de zolder gaan en daar nu zijn maar ja… ik denk dat ik allang het huis al uit ben als hij de zolder klaar heeft.

Ik kan wel proberen te zeggen tegen mijn vader dat hij eindelijk de zolder klaar moet gaan maken, maar ik heb er niet zoveel hoop voor.

Hij krijgt ook nieuwe kozijnen enzo en dat moet allemaal (volgens hem) eerst gebeuren.

Hij wilt ook het dak hoger maken van de zolder. Ik kan zelf niks aan de zolder doen want dat is gevaarlijk.

Mijn kamer aan mijn moeder’s kant is wel redelijk schoon en niet rommelig. 

Maar bedankt voor de tip! Zal de tip sws gebruiken!

Reputatie 7
Badge +11

@Lucienne 

Heb je tips nodig?

Vragen mag je me altijd stellen.

Ik heb hier toevallig vroeger mee te maken gehad. (En soms nu ook nog)

Ik wil je wel helpen.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 5
Badge +4

Misschien kun je een bericht naar je huisarts sturen misschien dat hij/zij iets weet

Reputatie 7
Badge +4

@Wees Jezelf Bij Noah 

Ik weet niet echt wat ik moet vragen. Ik wil gewoon dat die herinnering weg gaat. Of een beetje minder wordt, maar ik vind het lastig om dingen te vragen.

Maar heel erg bedankt dat je wilt helpen.

Reputatie 7
Badge +4

@Rick123 

Ik kan wel iets sturen zo van “hey ik struikel met slechte herinneringen, heeft u nog meer tips?”.

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +11

Mijn tip is om aan leuke dingen te denken. En je op andere dingen richten.

Ik heb vroeger EMDR gehad. Maar dat werkte niet voor mij.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +4

@Wees Jezelf Bij Noah 

Ik had ooit zeg maar een vervelend ding met mijn moeder en toen zei ze iets zo van “MISSCHIEN OMDAT JE ZOVEEL SLECHTE DINGEN HEBT MOET JE WEL AAN DE EMDR”

Ik weet wel dat emdr een soort van hypnose is om je te helpen??? Kreeg het met mijn tante erover. Ik weet niet zeker of het hypnose is of niet. 

Reputatie 5
Badge +4

Als het je zelf niet lukt heb je denk ik geen andere keuze. En m’n oom heeft ook EMDR 

Reputatie 7
Badge +11

@Wees Jezelf Bij Noah

Ik had ooit zeg maar een vervelend ding met mijn moeder en toen zei ze iets zo van “MISSCHIEN OMDAT JE ZOVEEL SLECHTE DINGEN HEBT MOET JE WEL AAN DE EMDR”

Ik weet wel dat emdr een soort van hypnose is om je te helpen??? Kreeg het met mijn tante erover. Ik weet niet zeker of het hypnose is of niet. 

Dat is het eigenlijk wel.

Mij heeft het TOTAAL niet geholpen.

Ik werd er volgens mij zelfs duizilig van.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +4

@Wees Jezelf Bij Noah @Rick123 

Ik vind wel iets, dat weet ik zeker.
Ik klink misschien raar maar ik denk dat ik het gewoon aan mijn begeleider ga vertellen.

Reputatie 5
Badge +4

@Lucienne dat moet je zeker doen, het duurt misschien lang maar je kunt wel geholpen worden, suc6 met alles

Reputatie 7
Badge +4

@Rick123 

Bedankt

Reageer