Vraag

hoe vertel ik t over het snijden

  • 6 April 2021
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Hey ik ben een meisje en 13 jaar oud ik snij mezelf sinds  een tijdje ik ben dep door prive reden en me schuld gevoelens ik snij de laaste heel erg diep en t worden wondjes het brandt heel erg ik hadt laast gyme en ik moest een bal vangen ik liet die bal vallen want ik kreeg een steek bij me pols door die snij plekken me gyme docent zei gaat t ik zei ja hoor maar ik zat een beetje in de les met me hand bij me pols want t deedt zoveel pijn me gyme docent keek heel de tiid en kwam heel dichtbij om te kijken of daar iets zat ik zei nee hoor gw een beetje zwakke pols , ik heb nu alleen een beetje het gevoel dat die het weet dat ik me snijdt ik wil hier graag een gesprek met hem aangaan omdat ik hem vertrouw hij is namelijk ook me cordinator alleen weet ik niet hoe ik moet beginnen ik ben namelijk bang dat die gaat denken dat ik aandacht zoek ik heb volgende week maandag weer gyme weet iemand misschien hoe ik zo gesprek moet beginnen ? Zou heel erg fijn zijn !! Xx 


4 reacties

Badge

Hallo,

ik vind dat het belangrijk dat je het gesprek aan gaat ze zouden nooit denken dat je aandacht zoekt als het zover gaat dat je je gaat snijden en als het ook jou coördinaator is idd zou ik het gesprek aan gaan je moet je niet zo snel schamen en ik zou het gesprek beginnen zo: jij: “meneer mag ik u even spreken alleen?” Hij: “ja prima” jij: “nou meneer ik zit met iets en ik zou graag hulp willen in ben depressief en ik zou graag ook hulp willen krijgen als u het nog niet is opgevallen ik Snij mijzelf soms en wilt u mij helpen? Het lukt mij gewoon niet meer… vanaf daar gaat hij verder en komt het wel goed!

ik wens je heel veel sterkte! Laat zeker even een reactie achter hoe het is gegaan!

gr. Mij

Heey,

Superdapper dat je dit met die docent/coördinator wilt bespreken, dat is een goede stap!

Het maakt niet zoveel uit hoe je het vertelt, wat voor jou fijn is en wat goed voelt.

Het helpt vaak om te aan te geven dat je iets met diegene wilt bespreken, dat het in vertrouwen is en dat je het spannend vind. Op die manier kan diegene daar rekening mee houden.

Je hoeft niet bang te zijn dat je aandacht zoekt. Snijden geeft aan dat er iets niet goed gaat en je daar op deze manier mee omgaat. Ergens is dat wel een manier van aandacht zoeken, maar in de zin dat je geholpen wilt worden.

Je kunt bijvoorbeeld zeggen: “ik zit al een tijdje niet zo lekker in mijn vel en ik weet niet zo goed hoe daarmee om te gaan. Daarom ben ik begonnen met snijden, maar ik heb er veel last van en ik weet niet wat ik ermee moet. Daarom wilde ik er graag met u over praten".

Je kunt dan ook aangeven wat je van hem verwacht, luisteren of meedenken of..

Daarnaast hoef je niet direct te vertellen dat je snijden je kunt ook eerst iets zeggen over dat je niet lekker in je vel zit en aan de hand van hoe hij daarop reageert of vraag het gesprek doorzetten.

Waarschijnlijk als je eenmaal in gesprek bent, komt het vanzelf wel. Praten lucht echt op, succes!

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 2
Badge +2

heyy,

een gesprek is altijd handig en slim.
die mensen worden er voor betaald en zijn er voor jou om te praten dus gebruik dat ook!!!
ze zullen niet denken dat je het voor aandacht voelt al voelt het wel zo want je geeft een prive stukje van jou bloot en dat is lastig en eng, maar wel echt belangerijk, ik zou een gesprek beginnen en zeggen dat de reden dat je toen last had van je pols je wonden zijn, een docent kan je beter helpen dan wij dat kunnen.
hopelijk kan je het goed vertellen

kuzz

Reputatie 6
Badge +12

Een gesprek met je ouders/ mentor is een goed idee

Reageer