Vraag

Hoe val ik af

  • 22 October 2021
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hoi ik ben de afgelopen maand echt zichtbaar dikker geworden en 5 kilo aangekomen. ik ben net 15,166 cm en 56.7 kg. hoe kom ik hier vanaf? 
Bericht aangepast in verband met forumregel 9 door De Kindertelefoon


3 reacties

Hoi,

Self zou ik gewoon proberen iets minder te eten dan je eigenlijk zou doen/willen.

Verder als je dagelijks gewoon 20 push ups maakt, 20 sit ups, 20 squats en eventueel andere oefeningen dat kan je dan in de avond een paar keer doen en eventueel in de ochtend als je dat vol blijft houden en ook minder gaat eten, maar niet te weinig zal je op lange termijn wel afvallen. Als je niks merkt, kan je meer gaan sporten.

Groetjes,

Who.am.I.

Reputatie 2
Badge

Ik heb geen idee wat jouw leeftijd is maar op dit forum zitten tieners en op die leeftijd maakt aankomen en afvallen echt niet uit, het hoort geen gewoonte te zijn om je elke keer maar te wegen en te vergelijken met andere maar toch gebeurd het en het is erg moeilijk maar om toch af te vallen probeer misschien met gewoon wat minder te snoepen dat doet al echt een hoop zolang je je maar aan ochtend middag en avond eten houd is alles goed,

misschien wat gezonder eten dat is ook altijd goed hier krijg je ook energie van om even te gaan bewegen en naar buiten te gaan, een stukje wandelen of hardlopen is voldoende je kan ook altijd nog workouts doen maar heel belangerijk is je doorzettingsvermogen en je motivatie want je moet het wel voor een lange tijd volhouden anders heeft het bijna tot amper zin

 

ik hoop dat je hier wat aan heb

Reputatie 1
Badge +1

56kg is een prima gewicht… Tevens weet ik niet hoe oud je bent, maar toen ik 12 was was ik behoorlijk vol. Na de puberteit (ben nu bijna 16) verloor ik veel gewicht en ben nu vol slank. Ondanks dat ik volgens het boekje overgewicht heb. (Ben 1.78, weeg 81kg) ben ik tevreden met mijn lichaam. Het boeit me niet wat andere van me denken. Ik ben gewoon gezond, sport regelmatig en eet geen ongezonde dingen. 

Mocht je toch echt nog willen afvallen (zou ik niet aanraden, je hebt prima gewicht)
Minder eten is een slecht idee. Dit kan zich makkelijk ontwikkelen tot anorexia. Je kan beter proberen iets meer te sporten, of iets vaker kleinere beetjes te eten. Maar zorg er voor dat je genoeg binnen krijgt!
Gezonder eten helpt ook, vet rijke dingen overslaan of vervangen met iets gezonders. 

Reageer