Skip to main content

Ik zie heel veel boys die maar 1 of 2 keer per dag pissen, en sommige 3. Mij lijkt dat erg weinig. Plassen anderen ook maar een paar keer? En hoe doen jullie dat dan? Gewoon als je wakker wordt en voordat je naar bed gaat, of houd je het gewoon net zolang op totdat het niet meer gaat? Sommige van mijn vrienden lijken ook echt nooit te plassen, en ik krijg dan het idee dat ik abnormaal vaak ga pissen 5 keer per dag normaal gesproken, soms als ik veel drink dan moet ik een paar uur lang bijna elk uur

Mijn reactie was verplaatst vanaf een ander topic. Voor context, het was een reactie op een vragenlijst, waar 1 van de vragen was hoevaak plas je per dag. Een heel groot deel antwoorde daar dus 1 of 2x


Het kan heel normaal zijn om meerdere keren te moeten plassen op een dag. Niet iedereen is hetzelfde en het kan ook goed zijn om veel water te drinken om zo je lichaam van binnen te reinigen. Maar als je het gevoel hebt dat je echt veel moet plassen en drinken, veel moe bent en wazig gaat zien, kan het handig zijn om er met je ouders en eventueel een huisarts over te hebben want het kan diabetes zijn. Hoeft natuurlijk niet meteen dus ik zou je niet teveel druk maken erover. Hoop dat dit een beetje helpt.


1 of 2 keer lijkt me ook wel weinig. Heb het ff opgezocht en gemiddeld gaan mensen tussen de 4 en 7 keer per dag. Ligt er ook aan hoeveel je hebt gedronken natuurlijk. 5 keer is dus niet abnormaal. Zelf moet ik iets van 4 of 5 keer per dag.


Hoi @Matt04,

zoals @tim16 zegt ligt het ook eraan hoeveel je hebt gedronken, maar dan is 1 tot 2 keer alsnog best weinig, ik plas meestal 4/5 keer per dag.

Groetjes, @Monkeyboy69


Meestal 5 keer op een dag. Maar als ik een beetje veel drink moet ik vaker. En soms ook wel is minder  Ik was laatst in Italië met 39 graden. Ik had wel 3 liter op een dag gedronken en meestal hoefde ik maar 3 keer te plassen op een dag. 


meestal iets van 2 á 3 keer per dag. als ik wakker word, als ik gewoon moet en als ik ga slapen

als ik ongesteld ben dan is het 6 á 7 keer per dag. omdat ik dan ook naar de wc moet om maandverband te wisselen en dat maandverband laat mij altijd het gevoel hebben dat ik moet plassen.

heel af en toe ga ik ook rond middennacht maar ik weet niet hoe ik die dan moet meetellen


Reageer