Vraag

Hoe Stoppen Vingers Knakken

  • 23 May 2021
  • 4 reacties
  • 372 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik zit dus echt bijna de hele tijd mn vingers te knakken en mensen uit mijn omgeving beginnen het dus ook een beetje vervelend te vinden, heeft iemand tips hoe ik er mee kan stoppen? Alvast bedankt :)


4 reacties

Reputatie 3
Badge

Heyy!

Ik knak mijn tenen en polsen en nek vaak ik weet niet of het goed voor je is... Misschien moet je even je ogen dicht doen en tegen jezelf zeggen dat je hiermee moet stoppen. Maar hiervoor heb je wel het wil nodig om te kunnen stoppen. Dan denk je er gewoon even aan om het niet te doen. Als dit niet lukt, kan je een afleiding zoeken voor je handen om dit te kunnen laten stoppen. Lukt dit ook niet? Zoek contact op met je ouders. Ik hoop dat dit geholpen heeft!

 

Veel lucht knuffels van Schaapjesss <3

hoi hat knakken van je vingers of andere dingen is niet slecht voor je, er is een keer een onderzoek geweest ernaar en daarin had iemand 30 jaar lang de ene hand wel geknakt en de ander niet en er was geen verschil te zien of voelen dus ja, als je wil stoppen moet je het gw niet meer doen is mij ook gelukt tot ik wist dat het niet erg was toen ben ik weer verder gegaan.

Ik denk dat het is alsof je van elke andere gewoonte afkomt. Je kunt een elastische band om je pols hangen en deze elke keer dat je met je vingers knipt, terugtrekken, helemaal niet. Het gaat niet om pijn, maar om het proces van het vingers knippen bewust te maken, door een extra bewuste handeling. Zodra je je steeds sneller begint te realiseren dat je met je vingers knipt, kun je het gaan besturen.

Reputatie 2
Badge +3

kan slecht zijn voor je gerwrichten

Reageer