Vraag

Hoe stoppen met groeien?

  • 20 August 2020
  • 6 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii, ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben nu 176 lang. Ik ben wel al ongesteld geworden maar ik groei nogsteeds best snel en ik wil dus graag stoppen met groeien want ik ben nu al veel langer dan iedereen. Ik wordt er onzeker door en wordt ook van lang genoemd enzo. Ik weet niet of jullie tips hebben hoe ik kan groeien en misschien weten jullie ook Hoelang ik ga worden als ik er niks tegen doenn

 

Groetjes onzekere lange ik


6 reacties

Hey,

Vervelend voor je!

Ik wil vast zeggen,  als je ongesteld bent geweest vanaf dat moment kun je nog 9cm groeien.

Je moet gewoon negeren wat andere zeggen. 

Ik ben een jonge van net 16 en ik ben officieel 190cm maar dat is nu denk 195cm. 

Als je echt nog lang door blijft groeien en het is echt hinderlijk zou ik naar je huisarts gaan, maar dat is niet nodig, want dat word alleen gedaan als je extreem lang word. Maar heb geduld, dat gaat over.

 

En er zijn niet alleen maar nadelen aan wat langer zijn.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Ik kan niet zeggen hoelang je word, dat kun je berekenen op de site van JouwGGD 

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Vervelend voor je!

Ik wil vast zeggen,  als je ongesteld bent geweest vanaf dat moment kun je nog 9cm groeien.

Je moet gewoon negeren wat andere zeggen. 

Ik ben een jonge van net 16 en ik ben officieel 190cm maar dat is nu denk 195cm. 

Als je echt nog lang door blijft groeien en het is echt hinderlijk zou ik naar je huisarts gaan, maar dat is niet nodig, want dat word alleen gedaan als je extreem lang word. Maar heb geduld, dat gaat over.

 

En er zijn niet alleen maar nadelen aan wat langer zijn.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Ik kan niet zeggen hoelang je word, dat kun je berekenen op de site van JouwGGD 

Heyy dankjewell

 

Volgens de ggd site word ik dus 1.80😳

En dit is toch echt het laatste wat ik wil 

Je hebt zelf niet in de hand of je stopt met groeien. Ik weet dat chirurgen in hele bijzondere gevallen de groeischijven in de knieën kunnen insnijden/stuk maken/vebrijzelen zodat de groei hier wordt gestopt (je rug groeit dan nog wel door). En misschien bestaat er ook wel zoiets als een hormoontherapie om de groei te remmen. Maar dit alles moet je zeker niet willen en daar zul je ook echt niet voor in aanmerking komen. Zij zullen dit nooit bij jouw gaan doen (voor dat kleine stukje dat je nog gaat groeien).

Lekker laten gaan dus. Het stopt vanzelf, kun je verder niets aan doen. Maar wat langer zijn hoeft helemaal niet erg te zijn. Ik ken ook genoeg jongens die langere meiden bijzonder aantrekkelijk vinden.

 

Groetjess

Heyy

Zoals Lisa zegt, groeien kies je niet. Je kunt het zelf niet stopzetten. Misschien zijn er manieren om dit te doen stoppen, ik zou het niet weten.

Hoe groot je word is moeilijk te bepalen. Als je dit graag wilt weten kan je arts dat meten. Heeft te maken met hoeveel plek is nog is bij je groeischijven.

Ik begrijp zeker dat het niet aangenaam is, om als meisje zo lang te zijn. Toch valt er niet veel aan te doen. Ik vrees dat je ermee zult moeten leren leven.

Groetjs

Reputatie 2
Badge +1

Dankjulliewel

 

Het is eigenlijk gewoon dat ik er dus super onzeker over ben🥺

 

Hier hebben jullie natuurlijk niks aan, maar ik bedoel dus dat het voor mij lastig is om dit zo even snel te accepteren

Ja , snap ik. Geeft ook niet.

Maar er is weinig aan te doen.

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer