Skip to main content
Vraag

hoe scheer je je schaamhaar goed

• August 2, 2025
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ja hoe scheer je je schaamhaar goed, want nu is de zomervakantie er en moeten we zwemmen, maar als ik ga zwemmen zie je dat het geschoren is, maar ik weet niet hoe ik her moet oplossen, want het groeit best snel weer aan, dus wat is de tactiek? Voor vrouwen trouwens he

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 3, 2025

Heyy ​@Anoniempije 

Als je je schaamhaar wilt scheren voor hetzwemmen, is het belangrijk om het op een manier te doen die irritatie en zichtbare stoppels zoveel mogelijk voorkomt. Begin eventueel met het kort knippen of trimmen van het haar als het wat langer is, zodat het makkelijker te scheren is. Ik zou sws een schoon, scherp scheermesje en scheer met de haargroei mee, dat is hetminst iriteend. spoel het mesje steeds goed af en trek je huid zachtjes strak voor een gladder resultaat. Als je huid het aankan en je wilt het extra glad, kun je daarna ook voorzichtig tegen de haargroei in scheren. 

probeer ’s avonds te scheren, zodat je huidnachts rustig kan herstellen. Scrubje bikinilijn 2-3 keer per week (niet direct na het scheren) om ingegroeide haartjes te voorkomen. Je kunt om de paar dagen scheren om het glad te houden, maar het is ook helemaal oké om af en toe alleen bij te trimmen.

Wil je op de lange termijn minder vaak scheren? dan kun je ook denken aan waxen of later een laserbehandeling. En als je je onzeker voelt over stoppels bij het zwemmen, weet dat je echt niet de enige bent, het is normaal, en niemand kijkt er zo kritisch naar als jij zelf doet! 🌸

xx liefs Wolf 🐺