Vraag

hoe kan ik mijn vrienden minder zorgzaam laten zijn over mijn oorziekte?

  • 12 July 2022
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoi, ik ben 12 jaar en heb een oorziekte.

Vanaf mijn 7e heb ik de oorziekte. De ziekte houd in dat ik minder goed hoor zonder buisjes in. Die buisjes zijn ongeveer even groot als een door de midden gezaagde strijkkraal. Daarvoor ben ik al 5 keer naar het ziekenhuis geweest. In het ziekenhuis krijg ik dan operaties om die buisjes erin te zetten. Ik vind het helemaal prima dag ik dat krijg , want zo ben ik gewoon geboren. Helaas is het wel zo dat mijn vrienden erg zorgzaam zijn. In het geheel is dat niet erg ofzo, maar daardoor kan ik niet een keer gewoon mijn hand tegen mijn oor leggen of ik krijg allemaal vragen op me afgevuurd zoals:” zal ik naar de juf gaan?” Of “ gaat het wel goed? Moet je niet even naar het ziekenhuis?” Kijk het is heel aardig dat ze dat voor me doen, maar wel vervelend,want ik kan niet eens met mijn hand op mijn oor steunen of er worden al vragen gesteld. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze stoppen met zo bezorgd te zijn en dat ze gewoon even relaxen?

 

alvast bedankt voor de reacties!


1 reactie

Ik denk dat je het beste gewoon kunt zeggen dat er echt niks is. Als er iets is zou je het wel zeggen. 

Reageer