Vraag

Hoe groot kan je worden?

  • 23 October 2021
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 4 reacties

Hoi. Ik ben een jongen van bijna 16 jaar en 175 cm lang, ik heb zelf een vader van 178 cm en een hele kleine moeder van 156 cm. (Een Turkse vrouw overigens) ,me vader is wel Nederlands. Ik ben laat in de puberteit gekomen, pas toen ik bijna 15 werd, ik weet ook niet echt of ik überhaupt een groeispurt gehad heb, ik heb alleen wel hele grote vrienden. Ze zijn toevallig allemaal wel 180-185 zoiets. Ik voel daarom ook best klein, ook al valt het eigenlijk best wel mee. Ik ben de laatste 3 maanden wel van 170 naar de 175 gegaan en ik zit volgens mij nog wel in de groei, ik zit alleen heel erg met de vraag: ‘hoe groot zal ik uit eindelijk worden?’ Heeft iemand misschien een idee? 


3 reacties

Hey,

Ik kan natuurlijk niet zeggen hoelang je gaat worden, maar ik denk dat je nog niet gestopt ben met groeien. Sommige klasgenoten zijn echt 10 cm gegroeid in een hele korte tijd. Misschien wordt jij ook nog langer.

Wel denk ik aangezien je ouders niet super lang zijn dat jij ook niet de langste zal worden. Maar 1.75 is niet kort hoor.

 

Liefs,

Who.am.I.

Dat verschilt, er zijn hele lange mensen met kleine ouders en ook andersom, je bent zeker niet te klein en wie weet groei je nog verder! 

Badge

Ik ben zelf 14 en ik zat ook met die vraag. Toen heb ik uitgebreid gekeken in websites en youtube etc. 

Maar nu weet ik veel over lengte. Ik ben zelf ook kleiner. Volgens de huisarts word ik 172.  Maar er is niet mis mee als je kleiner bent dan de gemiddelde. En trouwens de gemiddelde van Nederlandse mannen is 184, maar van de wereld is het 170. Dus als je naar afrika of andere ontwikkelingslanden gaat ben je één van de langste.

 

nou dit is de formule

 

Lengte van je moeder + de lengte van je vader = het antwoord delen door 2 en dan plus 11.

Dus je wordt waarschijlijk :

178

Reageer