Vraag

hevige menstruatie

  • 25 April 2020
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben 14 jaar en ik ben gister voor het eerst ongesteld geworden. Ik heb gelezen dat je bij de eerste keer niet zo veel bloed verliest, maar ik heb vandaag al 8 keer mijn maandverband moeten verwisselen omdat hij helemaal vol zat met bloed. Ik maak me echt een beetje zorgen (ben ook een beetje bang voor bloed).  Ik durf nu ook echt niet te douchen. Hoeveel bloed verloren jullie toen jullie voor de eerste keer ongesteld waren? en weten jullie of er nog een kans is dat de hoeveelheid vermindert? 

Alvast bedankt!


3 reacties

Hey,

ik verlies niet veel minder bloed denk ik :). Heb je ook last van buikkrampen, of niet? 

Ik geloof dat ik ook zo een 8 keer per dag mijn maandverband wissel. Soms meer, soms minder. Ik verlies soms meer bloed dan de andere keer. Je hoeft je denk ik dus niet veel zorgen te maken.

En even over dat douchen. Je kan gewoon gaan douchen. Dan kan je alles daaronder even schoonmaken xD, en het bloed spoelt gewoon weg.

Bij mij hangt de hoeveelheid bloed dus heel erg van de keer af. Ik vind het vaak ook wel fijn om even te douchen tijdens mn menstruatie. Je moet natuurlijk gewoon zelf ontdekken wat je wel en niet bevalt, de eerste keer ongesteld is altijd wel even wennen.

Succes,

Xx:four_leaf_clover:  

Badge

Oké, heel erg bedankt. 

Ik heb vannacht om 4.00 's nachts nachtmaandverband gebruikt en toen ik wakker was om 7.00 was ik doorgelekt en er zat er een plas bloed in mn bed. Dus dan ben ik doorgelekt met nachtmaandverband in 3 uur. Hoe normaal is dat?

Hey evaaaaa

 

De een verliest al meer bloed dan de ander, maar de hoeveelheid die jij lijkt te verliezen lijkt me erg onprettig. Vermoedelijk zal je menstruatie de komende dagen lichter worden, maar als je merkt dat je er de volgende keren nog zoveel last mee hebt, zou je ten rade kunnen gaan bij de huisarts. Er hoeft niet per se iets mis te zijn, maar nagaan hoe je menstruatie te verlichten zou die tijd van de maand een stuk comfortabeler kunnen maken. 

 

Gr. Kenshin

Reageer