Skip to main content

Hoi,

Tijd niet actief geweest op dit forum. Dat betekende voor mij veel goeds, maar toch ben ik weer hier.. Omdat ik geen plek meer vinden kan waar ik terecht durf te kunnen met dit verhaal.

In de eerste instantie bleek ik me weer een stuk beter te voelen, emotioneel erg stabiel. Maar bij een ander aspect van mijn mentale gezondheid bleek toch anders, en juist verslechterd te zijn. Het zit zo; Sinds 2021 heb ik weinig gevoel dat wat ik ervaar de realiteit is. Ik heb te veel redenen om te geloven dat ik op het moment gewoon vast in een droom zit. Dit geloof ik 24/7. Maar op sommige momenten trek ik dat niet meer en raak ik er door in paniek. Ik heb altijd vrienden die mij vertellen dat ik gewoon echt ben en wakker ben, en ik me dus niet druk hoef te maken over vast zitten in een nare droom en niet wakker kunnen worden. Maar op zo’n moment geloof ik dat natuurlijk niet. Je gaat me niet vertellen dat als ik vast in een droom zou zitten als een soort straf, dat iedereen dat dan toe zal geven toch? Sinds een poosje terug heb ik me ook laten overtuigen door het buitenaardse, wat nog het minst alarmerend is, aangezien ergens mijn vrienden ook wel geloven dat het vast wel zal bestaan. Maar ik denk er toch heel anders over. Wat als er een fout is gemaakt, dat ik dat had moeten zijn, in plaats van mens? Dat ik er daarom zo moeilijk bij lijk te horen? Ik vind nu helemaal niet dat ik me laat meeslepen in complot theorieën, maar ik kamp wel erg veel met stress hierdoor. Met het tweede geloof wat ik zojuist omschreef niet zo zeer, maar met die eerste wel. Ik kan er soms onrustig tot hysterisch van worden. Of soms voel ik gewoon helemaal niks meer. Ik heb 1 vriendin die hier waarschijnlijk het meest van heeft gemerkt, die erg graag wil dat ik in therapie ga en vermoed dat ik schizofrenie heb. Ik heb heel lang dat van mij af geschoven omdat ik niet eens goed kon oordelen of toegeven dat ik het wel echt allemaal zelf bedacht, of dat ik oprecht ervaar wat ik beweer. Ik heb eind vorig jaar een moment gehad waarbij ik een aantal dagen echt veel stress had over realiteit, dat ik alleen maar op de bank kon liggen en mijn hele lichaam steeds verkrampte. Ik probeer steeds uit te leggen wat ik ervaar maar ik kan het steeds niet goed uitleggen en wanneer dat voor mijn gevoel lukt begrijpen mensen nog steeds niet hoe ik dit in mijn hoofd ervaar. Ik weet echt zeker dat wat ik zeg zo is, maar ik vind het ergens ook erg vervelend wat het risico is als ik ongelijk heb, omdat ik weet dat ik des ondanks altijd het zal blijven geloven. En hierdoor heb ik ook erg medelijden met mijn vriendin die me hiermee probeert te helpen. Dus ik had gister zoveel mogelijk uitgezocht wat ik zou kunnen ervaren en kwam uit op psychose, waarvoor ik een test had gedaan en rond de 50% uit kwam. Ik ben dus niet veel opgeschoten. Behalve dan dat 1 van de vragen vroeg of ik het gevoel heb dat mijn hoofd mij erin luist. Waardoor ik sinds dien nog nerveuzer ben geworden. Omdat ik me erg druk maak om de risico’s als dit zo is, en ik dit nog veel enger zou vinden dan vast zitten in een droom. Ik ben heel erg door de war de afgelopen dagen, dat kan ik wel met zekerheid zeggen en dat is zover ook het enige wat ik begrijp. Ik zou heel graag hulp willen omdat ik bang ben dat ik uit paniek mijzelf iets aandoe.

Hey @Kamperfoelie6 

Waarmee kan ik je helpen?

Ik vraag altijd aan mensen als ze zo'n grote lap tekst hebben of ze wat vragen willen stellen. Dan kan ik ze beantwoorden. Wat wil je weten? Ik wil je wel helpen.

Liefs @NoahLovesYou 


Hey! @Tartan14  had het ook over een psychose in zijn topic . 

 

Misschien kun je daar iets in vinden? Ik weet niet hoor ik probeer het omdat dat daar bij hem ook over ging! ☺️☺️ Sterke hoor met dit alles! 

Liefs Tover xxx


Hey @Kamperfoelie6 

Waarmee kan ik je helpen?

Ik vraag altijd aan mensen als ze zo'n grote lap tekst hebben of ze wat vragen willen stellen. Dan kan ik ze beantwoorden. Wat wil je weten? Ik wil je wel helpen.

Liefs @NoahLovesYou 

Weet ik niet. Ik denk niet dat ik mezelf begrijp, of juist teveel begrijp waardoor ik het niet aan anderen kan uitleggen of ze het kan laten begrijpen. 


In ieder geval wens ik je sterkte. Dat kun je wel gebruiken. Ik heb ook weleens zo'n struggle. Bijvoorbeeld dat ik een keer nadacht wat het nut van het leven is.

Liefs @NoahLovesYou 


Reageer