Skip to main content

hi!

Ik weet echt niet wat ik fout doe, ik eet in een kcal tekort, ik sport, ik eet best gezond en ik voel me nogsteeds zo dik. En ik heb het gevoel dat iedereen tegen me liegt als ze zeggen dat dat niet zo is. Ik zag laatst een foto van mezelf en ik zag er zo dik uit. terwijl in andere foto’s of videos dan weer niet en in de ene spiegel ben ik super dik en in de andere dun. Ik haat mn lichaam zo erg en ik probeer alles te doen om gewoon is dun te zijn maar ik weet gewoon niet wat er mis gaat. waarom kan ik niet gwn dun zijnnnnnn

Ik denk dat je last hebt van anorexia:
https://www.thuisarts.nl/anorexia/ik-heb-anorexia

Als uit jouw BMI uitkomt dat je normaal gewicht bent, dan is afvallen niet nodig.
Vooral op deze leeftijd is energie (kcal) belangrijk omdat je nog groeit!

Dit is het advies van thuisarts:
Mensen met anorexia nervosa vragen vaak pas laat om hulp. Dat komt doordat ze zelf vinden dat ze niet ziek zijn. Maar: hoe eerder je hulp zoekt, hoe groter de kans is dat je herstelt.
Dus maak een afspraak met je huisarts.

Succes, laat je me weten hoe het gaat?

 


Zoals @ItzJustin al zegt, waarschijnlijk heb je anorexia. Een heel goede vriendin heeft het ook. Ze wil 39 kilo wegen, en eet alleen avondeten. Het kan zijn dat er iets is gebeurt toen je klein was. Misschien ben je gepest? Dan kan dat het zijn. Het hoeft niet eens over te gaan dat je dik bent. Het kan ook over iets anders gaan. Je brein zoekt dan iets waar je controle over hebt. Dat is dan je gewicht. Zo lijkt het alsof je dik bent, terwijl je er prima uitziet. Zoek dus hulp. Beter voorkomen dan genezen. Ookal blijkt het niks te zijn, check het toch even.

Veel succes!

Liefs,

        M.

 


Hey!

ten eerste heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!

Ookal weet ik dat ik een gezond bmi heb vind ik mezelf nog te dik. Het bmi zegt niet echt veel over hoe je er echt uitziet. En ik haat hoe ik eruit zie. Ik kan niet zoveel doen aan mijn verstoorde relatie met eten omdat mijn moeder er niet echt in gelooft. Dus ja veel valt er voor mij helaas niet te doen


Reageer