Skip to main content

Hallo, ik draag voor in de nacht luiers voor bedplassen maar tegenwoordig is mijn moeder bang dat ik me aan de luiers ga hechten. Dat heb ik stiekem ook een beetje maar hoe kan ik me moeder overtuigen dat ik nog gewoon luiers wil dragen. Want van haar moet ik zo’n matje onder me laken leggen zodat dat het plas opvangt. 
hoe kan ik mijn moeder er dus van overtuigen dat luiers dragen niet slecht is? 

Ik heb naast mijn luiers voor de zekerheid een onderlegger onder mijn laken maar ik slaap behoorlijk onrustig dus hij blijft niet echt goed op zijn plek liggen gelukkig lekt mijn luier bijna nooit door dus ik heb de onderlegger eigenlijk niet nodig maarja toch voor de zekerheid... Weet niet of jij rustig of onrustig slaapt? Ik zou gewoon vertellen dat je een luier een zekerder gevoel geeft. Als ik met een gewoon onderbroekje zou moeten slapen zou ik ook niet goed kunnen slapen want ik zou echt stressen en bang zijn dat ik weer wakker wordt tussen de natte lakens wat ik echt een verschrikkelijk gevoel vind.😭 Misschien zoiets vertellen? Een luier is gewoon een veel betere bescherming tijdens het slapen want met alleen een onderlegger onder je laken kan je alsnog elke dag je pyjama (als je deze draagt) en laken in de was gooien. Dus het levert je alsnog veel gedoe op.

Ik hoop dat je toch fijn je luiers mag blijven dragen.

Liefs Linne 😘 

Hallo @Linne01 ,

Ik plas ook in bed, en vroeg mij af welke onderlegger je gebruikt?  Welke onderlegger kan ik het beste gebruiken voor een eenpersoons bed?

Groetjes Melissa

Hi @Melissa ,

Ik gebruik de onderleggers van DryNites deze bedekken het maras over de hele breedte en je kan ze op de hoeken vastplakken. Ik gebruik deze wel naast mijn luiers voor als ik mogelijk zou doorlekken (wat gelukkig bijna nooit gebeurd).

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Liefs Linne 😘 

Hi @Linne01  !

Heel fijn! Daar heb ik zeker iets aan! Heel fijn om ook jou eerdere berichten te kunnen lezen, waarin veel verteld wordt over luiers enz enz. 

liefs Melissa 😘

Ik heb trouwens nog een klein vraagje @Linne01

Leg je de onderlegger direct op het matras en dan de molton en hoeslaken erover? Of tussen de molton en hoeslaken in? 

Heel veel dank! 😘

Hi @Melissa 

Ik doe hem zelf tussen de molton en onder het hoeslaken. Dat scheelt ook een laken uitwassen als je een ongelukje hebt gehad.

Liefs Linne 😘 

@Linne01 , 

Dankjewel! Goed om te weten! Ik draag ook luiers voor het bedplassen. O.a. Tena slip en nu ook Incontrol. Ik blijf je volgen voor de beste tips en info! 

Liefs Melissa 😘

Hoi @Melissa even een vraagje,

hoe zijn de luiers van incotrol? Had er zelf ook naar gekeken maar wist niet of ze goed absorberen.. ik weet het zelf niet meer goed met de luiers haha😅

Hallo @Koekjes.2009 ,

Mijn ervaring met de luiers van het merk Incontrol is uitstekend! Ze kunnen flink wat meer hebben dan de Tena. Ze absorberen dus meer dan uitstekend!  Ze hebben een plastic buitenkant en zijn iets dikker maar zitten over het algemeen best goed! Ik heb deze variant: 

InControl Elite, Hybride Klittenband Luiers

@Koekjes.2009 hoe gaat het nu mag je je luiers blijven dragen?

Liefs Linne 😘

Reageer