Skip to main content

Hallo allemaal, 

sommige van jullie weten het misschien en andere niet maar ik draag vanwege incontinentie 24/7 luiers. 

zelf heb ik er niet heel veel moeite mee maar ik schaam me er wel een beetje voor… 

Ik ben sinds deze week begonnen in 4 mavo en ga dus binnenkort op examen reis naar Praag! Hier heb ik super veel zin in en wil het niet missen! Ik ga met 3 van mijn vrienden op een kamer slapen en maar 2 van de 3 weet dat ik luiers draag. De andere is niet een hele goede vriend meer dus daar ga ik minder mee om. Maar ik ga die natuurlijk wel veel zien en spreken op de kamer. Ik ben dus bang dat die erachter komt en er iets van gaat zeggen aangezien hij een beetje een stoer doener is… 

En ik heb nog een veel erger probleem…. Op examen reis moet ik ten eerste 9 uur in de bus zitten in de nacht naar Praag. Dan plas ik uiteraard meerdere keren in me luier… ik kan hem dan alleen moeilijk verschonen. Want het is ook opvallend als ik met een rugzak de hele tijd naar de wc ga bij een tankstation onderweg. Er zitten warschijnlijk ook veel kinderen in de bus en er is een grote groep kinderen die niet echt aardig zijn en (stoer doeners) zijn. Ik ben bang dat die er achter komen…

en ten tweede, op school zelf zijn de dagen maar max 7 uurtjes ongeveer. Hierdoor hoef ik op school mijn luier nooit te verschonen. Maar tijdens de examen reis gaan we allemaal activiteiten doen en ook gaan de dagen tot in de avond door voordat we in het hotel zijn. Dus verschonen word lastig… en ik moet dan ook heel de dag een rugzak met luiers mee nemen… 

oftewel een hele hoop gedoe… mijn moeder heeft al met school contact gehad maar die kunnen ook geen goede oplossingen verzinnen… en ik weet zeker dat ik gepest word als er mensen achter komen op school.. dus aub help! Geef me oplossing want dit geeft me echt stress!!

Ten eerste veel succes in je examen-jaar! 👍

Ik hoop dat het alsnog meevalt met die andere jongen waar je niet zoveel mee omgaat... Ik denk dat je andere twee vrienden die er wel van weten voor je zullen opkomen als die andere jongen stomme opmerkingen gaat maken.

Ik heb ook wel eens een lange busreis gemaakt en bij vrijwel elk tankstation ging iedereen uit de bus met hun tas/rugzak dus ik denk dat dat niet perse zal opvallen.

Op dagen dat we de hele dag onderweg waren had iedereen bij ons ook een rugzak bij dus ik denk dat dit ook geen probleem zou moeten zijn. Verschonen op een openbaar toilet zou misschien een mogelijkheid zijn (weet niet hoe de voorzieningen zijn in Praag)?

Misschien moet je een leraar of mentor in vertrouwen nemen en met hem er over praten. Spreek je zorgen uit en misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen.

Ik hoop dat je ondanks je zorgen wel kan genieten van je examen-jaar zet hem op!!!👍

Liefs Linne 😘 

Hey @Linne01 mijn examenreis is voorbij. Het ging niet heel goed maar ook niet slecht. Ik sliep uiteindelijk bij alle 3 de vrienden in de kamer en had het tegen de ene vriend verteld en hij deed er niet vervelend over. Hij heeft het ook tegen niemand door verteld. Verder is het in de busreis ook best goed gegaan. Ik heb me 1 keer moeten verschonen en daar is niemand achter gekomen. Ook hadden we 2 badkamers met zijn 3 in het hotel dus kon ik de luiers weg gooien zonder dat me vrienden het zagen want dat zou natuurlijk een beetje ongemakkelijk zijn.

het enige was fout is gegaan is dat ik 2 keer in de stad zelf tijdens de activiteiten had gelekt omdat ik me niet kon verschonen. Gelukkig wisten de leraren er van en hielpen mij met een plek vinden waar ik me kon verschonen. Er is als het goed is niemand achter gekomen. 

dus alles is uiteindelijk wel goed gekomen! Dankje voor de tips.

Fijn dat het nog relatief "goed" is gegaan en fijn dat de leraren je konden helpen. Ook fijn dat die andere vriend niet vreemd reageerde op je incontinentie. Gelukkig heb je er nog wel van genoten?

Liefs Linne 😘 

@Linne01 ik heb er zeker van genoten we hebben zulke leuke dingen gedaan! Ben erg blij er over

Reageer