Skip to main content

Hele dag door moeheid

• May 10, 2025
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

dreamy-d2
Forum|alt.badge.img+1

Sinds ongeveer het begin van de vakantie merk ik dat ik de hele dag moe ben. Ook al eet ik bijvoorbeeld veel vitamines, zit ik in de zon, beweeg ik voldoende, slaap ik genoeg. Dan nog word ik elke ochtend moe wakker. Ik vind het heel apart en probeer wat advies in te winnen van verschillende mensen. heeft iemand hier wat tips waarvan ik gebruik kan maken? Ik maak mij namelijk heel erg zorgen als het misschien een ziekte is ofzo.. Daarnaast vind ik naar de dokter gaan spannend en zeggen anderen dat het gewoon komt door examenspanning (die er niet is) of omdat ik nu zoveel thuishang ipv naar school fiets.

5 reacties

• May 10, 2025

Hallo 

Je zegt dat je genoeg slaapt, gezond eet, beweegt en zelfs vitamines neemt, maar toch moe blijft. Dat klinkt best tegenstrijdig, en eerlijk gezegd denk ik dat je misschien dingen overdrijft of niet helemaal eerlijk naar jezelf kijkt.
Heel veel mensen voelen zich moe als hun structuur wegvalt, zoals in de vakantie  dat is niet per se een ziekte of iets ernstigs, maar eerder iets normaals dat je lichaam moet verwerken.
Ik snap dat naar de dokter gaan spannend is, maar als je je echt zoveel zorgen maakt, dan is dat wel de plek waar je moet zijn. Blijven rondvragen op fora of hopen op een "magische tip" gaat het niet oplossen.
Het klinkt misschien bot, maar soms is moeheid ook gewoon iets wat je moet accepteren of uitzitten.
En over die "examenspanning die er niet is": stress werkt vaak op de achtergrond zonder dat je het doorhebt. Je zegt zelf dat anderen het al hebben benoemd, misschien is het goed om dat toch serieus te nemen in plaats van het meteen weg te schuiven.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 11, 2025

Hey ik ben zelf natuurlijk geen dokter maar het zou kunnen dat je de ziekte van pfeiffer hebt(ik heb het zelf ook). Het klinkt zo heel ernstig maar het valt opzich mee, je word er gewoon heel heel moe van tenmiste dat had ik. Je kan overwegen een bloedtest te doen dan weetje iig wat je hebt en als er niks uit komt zou het mischien toch onderliggende stress ofzo kunnen zijn.

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • May 11, 2025

Vraagje ben jij ook dan te moe om naar de wc te lopen?

dreamy-d2
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 11, 2025

Nee, ik kan gewoon normaal lopen en sporten etc:)

myla0318
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 28, 2025

Hii myla(16) hier

Ik herken wat jij zegt best wel goed 

Want zelf ben ik ook steeds heel moe en dan denk ik van hoe komt dit iedereen zegt wat anders en artsen durf ik niet naartoe

Ik help je niet echt van je vragen af maar je bent dus niet de enigste